Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Soppa för max en tia

  • frucaos 15 januari 2010

    Garbanzosoppa
    Går förstås även att göra på burkböpnor, men det blir dyrare.

    Linssoppa med chili
    Supergod!

  • Ulrika91 15 januari 2010

    Jag brukar göra en soppa på vad för grönsaker vi har i kylen, broccoli, harictos verts, spenat eller allra helst findus gröna ärtor. Koka i Vatten med lite buljong i och mixa sedan slät. Mer än så behöver man inte ha i. Krydda lite lätt bara

  • liammilo 20 januari 2010

    Hallå, känner igen det där. Är i precis samma läge...

    Gjorde en fisksoppa för någon dag sen. Potatis, morötter, lök, fisk (tex alaska pollock) och buljong. Kryddade med lite chili. Går att ha i andra rotfrukter och grönsaker. Jag tog vad vi hade hemma. Räckte till middag för fyra och även lunch till mig och sambon.

  • redd 20 januari 2010

    Ett tips är att koka buljong på ben/skinresterna (bara att koka på låg temperatur ett par timmar) från en hel kyckling, sedan har man i grönsaker etc. och lite kycklingkött man sparat, lite kött och MYCKET smak.

  • 123Linnea 21 januari 2010

    Jag gillar spenatsoppa med ägghalvor (alternativt prinskorv om det inte blir för dyrt). Man måste inte reda alla soppor trots att det står i receptet. Exempelvis kan man mixa en potatis i stället för redning - fast det är ju också stärkelse, förstås.

    Grön ärtsoppa gillar jag också. På samma vis som ovan.

    Har du provat oxsvanssoppa?

  • Erajscha 21 januari 2010

    Vi har hittills provat potatis-morots-och purjolökssoppa smaksatt med oregano. Det var gott och räckte till lunch i flera dagar. Nästa soppa blir tomat- och linssoppa. Fler tips är dock mycket välkommet.

  • The_mama97mia 21 januari 2010

    Det här är ett recept för ett riktigt storkok, man kanske inte behöver ha riktigt så mkt som ett kilo köttfärs i för att få ned priset per portion - men som sagt det blir mängder. Går utmärkt att frysa in.

    Städdagssoppa - enligt Mia

  • 123Linnea 21 januari 2010

    http://www.tasteline.com/Recept/Fransk_loksoppa

    Den här franska löksoppan skulle jag vilja testa. Inte dyr heller.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.