Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Spagetti

  • fiolida 26 augusti 2008

    Kyckling ala Ida :P
    -Går ganska fort och är enkelt att göra. Om man vill piffa upp den ännu mer kan man ha i nästan vilka grönsaker som helst, en rätt som går att variera till tusen. Men här är grunden, hittade på receptet när jag bodde i studenthem på gymnasiet.

    Kycklingfilé
    Pusrjolök
    Champinjoner
    Ärtor
    krossade tomater
    Vitlök
    Örtsalt
    svartpeppar
    Curry
    (matlagningsgrädde)

    Skär kycklingfilén i bitar, stek. När kycklingenär halvfärdig så slänger du i löken och svampen så att även de blir riktigt stekta. Krydda med Örtsalt, svartpeppar och Curry.
    Häll sedan på krossade tomater, pressa i vitlök och häll i lite ärtor. Eftersom de krossade tomaterna inte är salta utan nästan lite tvärtom så får man krydda lite igen å smaka av.
    Om man vill ha lite lyxigare är det jätte gott att även hälla i lite matlagningsgrädde eller creme fraiche!(Y)

  • boz1965 26 augusti 2008

    En god ostsås och kalvfrikadeller blir det rätt ofta eftersom jag börjar tröttna lite på köttfärssås.

  • NewDown 26 augusti 2008

    Lilljeppe har ett recept på Baconröra som man kan ha både till pasta och bakad potatis.
    Ska själv prova det i veckan för det verkar jätte gott.
    Skulle gärna infoga receptet men jag vet inte hur man gör.(L)

  • The_mama97mia 26 augusti 2008

    kräftstjärtar i jalapenosås
    detta är gott till färsk tagliatelle - men mer festmat än vardagspasta tycker jag

  • Disen 26 augusti 2008

    Jag brukar göra min " Snabba kycklingrätten", den funkar till tagliatelle och vanlig spagetti. :p

    Eller " Nyförälskade kräftstjärtar" . Receptet finns på Matklubben. :p

    Annars är det väl nån god ostsås med bacon eller broccoli. :p

  • SofiaSKN 26 augusti 2008

    Jag brukar laga följande till spagetti:
    Skär laxfilé i tärningar och stek i lite olja, tillsätt grädde, låt koka upp och tillsätt sedan riven parmesan så at såsen tjocknar. Klart. Bra att ha extra riven parmesan på bordet.
    Sofia

  • Disen 26 augusti 2008

    Skrivet av SofiaSKN den 26 aug 2008

    Jag brukar laga följande till spagetti:
    Skär laxfilé i tärningar och stek i lite olja, tillsätt grädde, låt koka upp och tillsätt sedan riven parmesan så at såsen tjocknar. Klart. Bra att ha extra riven parmesan på bordet.
    Sofia


    Om det inte finns så kan du väl lägga in det i recepten?
    Det låter ju enkelt och smarrigt.:p

  • zonale 26 augusti 2008

    Hos oss gillar vi isterband.

  • farmoringer 26 augusti 2008

    Till just spagetti har jag också bara köttfärssås. Till annat blir det annan pasta. Av nån anledning..

  • Lilljeppe 26 augusti 2008

    Håller med om att baconröran är god, både till pasta och tillbakpotatis. Det här åt vi igår.
    Pastasås med kräftor

  • Lilljeppe 26 augusti 2008

    [recept] 12460[/recept] Så lägger man in recept fast utan mellanslag framför ettan som jag har här. Sen måste man ju ha det nummer som är för just receptet man vill visa. Det nummret hittar du högst uppe på http:// adressen. Lycka till
    Baconröra till Bakpotatis alt pastasås

  • Lilljeppe 26 augusti 2008

    [recept]nummret[/recept]
    Blev visst fel förra gången jag skulle visa, den kände visst inte av mellanslaget

  • Lilljeppe 26 augusti 2008

    Denna är också super god. Vi äter ofta pasta:)
    Pastasås med lax

  • irrevirre 26 augusti 2008

    Detta älskar jag ......
    Pasta alla carbonara

  • annica99 26 augusti 2008

    Jag har en jätte god och nyttig?! ;) recept på en pasta sås som innehåller kassler och vitkål. Kan väl vara något att prova nu när vitkålen börjar bli fin i affärerna.
    Ska prova få inden här hoppas att det går.(Y)
    [recept]41004[recept]

  • annica99 26 augusti 2008

    Funkade inte! :'(Blev visst något fel. Kolla min sida Marias kassler. Värt att prova barnen här hemma på 8 och 10 år tyckte om den liksom svärfar.

  • piusamadeusmozart 26 augusti 2008

    Carbonara àr toppen eller varfòr inte med bara aglio, olio e pepperoncini. Snabbt och làtt. Pesto kan man ju fòrelsà ocksà men det àr inte min favorit.

  • farmoringer 26 augusti 2008

    Får se om det här hjälper annica99



    Marias kassler

  • Kicki8 26 augusti 2008

    Älskar spagetti kan äta den nästan unan nått till,men oftast köffärsås.
    Har detta vegetariska alternativ mumsigt.
    Citrondoftande pasta med smörstekta grönsakter

  • Glitterfia 10 september 2008

    Detta är bland det godaste jag vet

    Festgratäng


    Spagetti med stekta köttbullar eller stekta korvtärningar tycker jag också är gott.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.