Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Sparris

  • fruhagelin 30 april 2011

    Jag har två burkar vit sparris, i sån här konservburk... Lite tråkigt, men finns det någon förrätt man kan göra med dessa involverade?

    ....Och kanske en dum fråga, hur tillagar man dem? äts dem kalla, direkt ur burken eller skall man värma i vatten?

  • The_mama97mia 30 april 2011

    vitlöks-toppad sparris

    Detta blev jag bjuden på av en väninna för några år sedan, tog det direkt som en favorit här.

    Nej jag värmer inte den burksparrisen då.

  • MatAnders 30 april 2011

    Skrivet av fruhagelin den 30 apr 2011

    Jag har två burkar vit sparris, i sån här konservburk... Lite tråkigt, men finns det någon förrätt man kan göra med dessa involverade?

    ....Och kanske en dum fråga, hur tillagar man dem? äts dem kalla, direkt ur burken eller skall man värma i vatten?


    Gör en god kassler gratäng med sparris,grädde och ost som får stå och gotta till sig 20 min i ugnen. Jag har ett recept på det på min sida en enkel god rätt.

  • mariec 30 april 2011

    Vira in dem i bacon o gratinera dem. Gott tillbehör till festmiddagen.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.