Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Stekpåsar!?

  • Beckis83 26 december 2009

    har upptäckt stekpåsar men hur gör jag? nån som har bra recept?

  • ros 26 december 2009

    :)Här är ett recept
    Kycklinglår i stekpåse

  • gimmiahug 26 december 2009

    Stekpåsar är bra och håller kött saftigt men jag är av det slaget som tvunget ska göra allt själv.... ta ett smörpapper, smöra och rulla in köttstycket tillsammans med kryddor. Stek. Allt mellan 120 och 180 grader funkar, beroende på hur du vill ha ditt köttstycke. Yum!

  • Mistys 27 december 2009

    Se stekpåsen som en gryta. I princip allt du steker i en gryta kan du ha stekpåsen till. Stekar av olika slag, kyckling hel eller i bitar, fisk i större bitar. Perfekt till julskinkan ( men det är ju lite sent nu ) Tillsätt bara valfria kryddor och grönsaker. Ställ in i kall ugn. Tar lite längre tid men ger ett mycket bättre resultat. Glöm inte att ta reda på den goda skyn som bildas. Jag brukar mixa grönsakerna också, blanda i skyn, sila av ev kryddor och slå på en matlagningsgrädde. Låt det få ett uppkok, klart att servera. Sååå smidigt (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.