Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Strimla ryggbiff till Tacopaj. Marinad?

  • [email protected] 29 april 2013

    Hej!

    Jag är ny här. Jag är en lite halv-ovan kock, men har nu en liten fundering. Jag ska ha ett litet partaj här i morgon på Valborg och tänkte då bjuda på två pajer. Den ena är en faviss som här på forumet heter Evas deluxe Tacopaj. Men i affären så slog det mig hur trist det är med tacokryddad köttfärs och hur uttjatat det är, så jag kom hem lite halvvilsen med ett kilo ryggbiff. Min idé var att strimla den och marinera den på något vänster, så att den blir bra i Tacopajen.

    Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig på traven hur jag bär mig åt och hur jag kan marinera den på något roligt sätt?

    Jag köpte hem några påsar All-round marinad, men jag tvivlar på att det går hem i pajen i stort. I och för sig behöver jag ju inte ha chili i (det är väl mest köttfärsen och chilin som gör den "Taco"), så kanske funkar det att krydda åt något annat roligt håll, men det är ju bra om den funkar till pajen i stort.

    Tacksam för tips :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.