Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tacos - Varianter?

  • Fiona 27 augusti 2009

    Jag tror inte jag har något konstigt i mina....

    Taco tubs och mjuka bröd (vill ha några av varje)
    starkt kryddad köttfärs
    riven ost
    fetaost
    hackade tomater/delade babyplommontomater
    hackad gurka
    sallad/färsk babyspenat
    creme fraish
    tacosås
    ananas
    guacamole (hmmm stava?)
    fd sambon hade alltid paprika, rödlök, gul lök, champinjoner och majs i också

  • gunblo 28 augusti 2009

    Vad härligt med alla varianter. Vi är fyra famljer som brukar äta middag ihop och några gånger har vi haft knytis med taco, då får vi se varandras "egenheter". Kyckling och ris har vi infört på vårat taco-bord. Efter att ha läst detta ska jag definitivt pröva med brie-ost.
    Känn inga hämningar.

  • LouiseLunden 28 augusti 2009

    det är riktigt gott att steka tränad bacon och ha i tacosen :)

  • mmarabou 28 augusti 2009

    Jag har nog de "vanliga" tillbehören till tacos...men för en tid sen blev jag bjuden på tacos hos en kompis och hon har alltid banan i...och efter det kan inte jag heller äta tacos utan banan, jättegott! :)

  • Schnitt 30 augusti 2009

    Vi har hemma börjat äta tacos med Go green´s salsa med kidneybönor, majs och tomat! Svingod!

    Annars e frukta i en stark taco grymt!
    Banan passar utmärkt, samt ananas och granatäpple!

    Prova!

  • vanillalover 29 januari 2013

    Vi gör alltid en tacosås till som e väldigt god & lätt att göra;
    creme fraische
    vitlök
    tacosås
    VOILÀ!

  • Kollektivet 29 januari 2013

    Testade att ta tacos till en ny nivå här för ett tag sedan, och jag lovar er, det var fantastiskt! om du testar detta kommer du antagligen att undra varför du har ätit 'vanlig' tacos i så många år, MEN du blir inte besviken! Hittills har det blivit ett par olika typer, bl.a carnitas och pulled pork, och jag rekommenderar alla att någon gång ge den här typen av lyxtacos en chans {eat}. Det är inte alls svårt, bara att slänga allt i en gryta och lämna att puttra i ett par timmar, så får du din belöning sen, och det är absolut värt lite väntan ;)

    http://valrossenochmushjorten.blogspot.se/2012/11/tex-mex.html

  • DoctorWho 29 januari 2013

    Skrivet av Kollektivet den 29 jan 2013

    Testade att ta tacos till en ny nivå här för ett tag sedan, och jag lovar er, det var fantastiskt! om du testar detta kommer du antagligen att undra varför du har ätit 'vanlig' tacos i så många år, MEN du blir inte besviken! Hittills har det blivit ett par olika typer, bl.a carnitas och pulled pork, och jag rekommenderar alla att någon gång ge den här typen av lyxtacos en chans {eat}. Det är inte alls svårt, bara att slänga allt i en gryta och lämna att puttra i ett par timmar, så får du din belöning sen, och det är absolut värt lite väntan ;)

    http://valrossenochmushjorten.blogspot.se/2012/11/tex-mex.html



    Jag rekommenderar verkligen tacokryddad pulled pork (hemgjord tacokrydda så klart). Det går jättebra att göra i stekpåse i ugnen.

  • Kollektivet 30 januari 2013

    Skrivet av Scooby-Doo den 29 jan 2013

    Skrivet av Kollektivet den 29 jan 2013

    Testade att ta tacos till en ny nivå här för ett tag sedan, och jag lovar er, det var fantastiskt! om du testar detta kommer du antagligen att undra varför du har ätit 'vanlig' tacos i så många år, MEN du blir inte besviken! Hittills har det blivit ett par olika typer, bl.a carnitas och pulled pork, och jag rekommenderar alla att någon gång ge den här typen av lyxtacos en chans {eat}. Det är inte alls svårt, bara att slänga allt i en gryta och lämna att puttra i ett par timmar, så får du din belöning sen, och det är absolut värt lite väntan ;)

    http://valrossenochmushjorten.blogspot.se/2012/11/tex-mex.html



    Jag rekommenderar verkligen tacokryddad pulled pork (hemgjord tacokrydda så klart). Det går jättebra att göra i stekpåse i ugnen.


    Oj, pulled pork i stekpåse?? intressant :) är nästan lite inne på att investera i en slow cooker för att verkligen kunna ta ut svängarna med långkoket! någon som testat?

  • Linlock 30 januari 2013

    Inte speciellt innovativt men sonen och jag vill ha röda kidneybönor blandade i köttfärsen. Brukar ta lite det som finns hemma när vi ska äta tacos. Pizzasallad är gott istället för isbergsallad och gurka nu när det inte är säsong.

  • DoctorWho 30 januari 2013

    Gröna ärtor är gott i tacos tillsammans med de vanliga tillbehören och hemgjord vitlöksås och tzatziki.

  • DoctorWho 30 januari 2013

    Skrivet av Kollektivet den 30 jan 2013

    Skrivet av Scooby-Doo den 29 jan 2013

    Skrivet av Kollektivet den 29 jan 2013

    Testade att ta tacos till en ny nivå här för ett tag sedan, och jag lovar er, det var fantastiskt! om du testar detta kommer du antagligen att undra varför du har ätit 'vanlig' tacos i så många år, MEN du blir inte besviken! Hittills har det blivit ett par olika typer, bl.a carnitas och pulled pork, och jag rekommenderar alla att någon gång ge den här typen av lyxtacos en chans {eat}. Det är inte alls svårt, bara att slänga allt i en gryta och lämna att puttra i ett par timmar, så får du din belöning sen, och det är absolut värt lite väntan ;)

    http://valrossenochmushjorten.blogspot.se/2012/11/tex-mex.html



    Jag rekommenderar verkligen tacokryddad pulled pork (hemgjord tacokrydda så klart). Det går jättebra att göra i stekpåse i ugnen.


    Oj, pulled pork i stekpåse?? intressant :) är nästan lite inne på att investera i en slow cooker för att verkligen kunna ta ut svängarna med långkoket! någon som testat?


    Tillagningen i receptet nedan följde jag men varierade kryddningen.Pulled pork-sandwich med chipotle

  • rosatalo 31 januari 2013

    Vi gör ofta tacowraps enl nedan. Lika goda kalla, inte kylskåpskalla men rumstempererade, som varma. Perfekta med på bilresan eller utflykten.

    Tacowraps

  • Beckis83 31 januari 2013

    När vi äter tacos så gör jag alltid couscous till. Blir lite mer mat eftersom jag inte äter hårda eller mjuka skal.

  • Tesslatess 31 januari 2013

    Det här tar priset! Vi hade släktingar från tjeckien på besök en sommar och de ville bjuda på middag en kväll. Tacos stod på menyn och mitt på bordet stod SURKÅL! Det var det dom åt hemma till sin tacos :-D Och det var faktiskt riktigt gott

  • Kollektivet 3 februari 2013

    Skrivet av Scooby-Doo den 30 jan 2013

    Skrivet av Kollektivet den 30 jan 2013

    Skrivet av Scooby-Doo den 29 jan 2013

    Skrivet av Kollektivet den 29 jan 2013

    Testade att ta tacos till en ny nivå här för ett tag sedan, och jag lovar er, det var fantastiskt! om du testar detta kommer du antagligen att undra varför du har ätit 'vanlig' tacos i så många år, MEN du blir inte besviken! Hittills har det blivit ett par olika typer, bl.a carnitas och pulled pork, och jag rekommenderar alla att någon gång ge den här typen av lyxtacos en chans {eat}. Det är inte alls svårt, bara att slänga allt i en gryta och lämna att puttra i ett par timmar, så får du din belöning sen, och det är absolut värt lite väntan ;)

    http://valrossenochmushjorten.blogspot.se/2012/11/tex-mex.html



    Jag rekommenderar verkligen tacokryddad pulled pork (hemgjord tacokrydda så klart). Det går jättebra att göra i stekpåse i ugnen.


    Oj, pulled pork i stekpåse?? intressant :) är nästan lite inne på att investera i en slow cooker för att verkligen kunna ta ut svängarna med långkoket! någon som testat?


    Tillagningen i receptet nedan följde jag men varierade kryddningen.Pulled pork-sandwich med chipotle



    Ser supergott ut, det ska jag absolut testa nästa gång! Om du gillar den typen av kött så är ett annat tips Carnitas; fläskkarré kokt i coca cola eller öl ;)

    http://valrossenochmushjorten.blogspot.se/2012/11/tex-mex.html

  • saxa 3 februari 2013

    Varför inte med räkor

    Tacos med het räkfyllning

  • JennyV 7 februari 2013

    Åhh, tacos är en stoooor favorit!! Ska vi äta imorgon kväll!! Här äter vi "vanlig" tacos ( fast det säger väl nästan alla ) :
    Köttfärs med krydda
    Tortillas
    Hårda små skal
    Tacochips med ostsmak
    Hackad tomat, gurka, gullök, ananas
    Majs
    Smulad fetaost
    Svarta oliver
    Egengjord guacamole
    Coops texmex cheesedip
    Tacosås medium
    Gräddfil
    Och gärna gräddfil med pressad vitlök också
    MMMMM, jag längtar till imorgon {eat}

    Brieost lät otroligt gott, ska jag prova nästa gång!!!

  • Mistys 7 februari 2013

    Kycklinggratäng med tacosmak och cashewnötter LCHF

    Detta varierar vi vårt tacos ätande med ibland. Jättegott!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.