Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

till helgen

  • 18 januari 2008

    vad blir det för gott till helgen?
    här blir det nachos imorgon(lördag) och lappskojs på söndag(Y):D

  • evaldo 18 januari 2008

    Söndag: Skinkstek i lergryta med klyftpotatis och grönsaker.

  • Okänd 18 januari 2008

    Lördag blir det pölsa med krokepärer och några kalla Mariestad ...:p

  • Svesse60 18 januari 2008

    Kanske jag slänger ihop en skink och ostpaj i morgon, ena sonen har önskat sig det. Då blir det även den kalla pajsåsen jag har bland mina recept , som passar så bra till. Söndag kanske vi uppsöker Max ...

  • Okänd 18 januari 2008

    Skrivet av nelirotger den 18 jan 2008

    vad blir det för gott till helgen?
    här blir det nachos imorgon(lördag) och lappskojs på söndag(Y):D


    Har skippat planerna på kroppkakorna?Här blir det köttbullar på Lördan och Kyckling i ugnen på söndag.

  • bernit 18 januari 2008

    Jag har ett par lammrack från NyaZealand i frysen som jag tänkte ta fram idag
    Så i morgon det blir Ugnsgrillade lammrack smaksatta med vitlök och rosmaring till det blir det ganska grovt potatismos smaksatt med vitlök och persilja.
    Skyn som blir av ugnsgrillningen bir snarare sky än sås
    Grönsaker har jag inte bestämt ännu - beror på torghandeln i morgon. Det är gott med hårt stekta champinjoner till.

    Ha en trevlig mathelg

  • jca1974 18 januari 2008

    Min sambo fyller 40 år på tisdag så det blir kalas i morgon (lördag). Då blir det potatisgratäng och kyckling och till det en smarrig sallad och så klart tårta!
    Söndag blir det säkert rester från kalaset.

  • 18 januari 2008

    Skrivet av Liliane den 18 jan 2008

    Skrivet av nelirotger den 18 jan 2008

    vad blir det för gott till helgen?
    här blir det nachos imorgon(lördag) och lappskojs på söndag(Y):D


    Har skippat planerna på kroppkakorna?Här blir det köttbullar på Lördan och Kyckling i ugnen på söndag.


    jo, några andra var inte så inne i att äta kroppkakor

  • Lena 18 januari 2008

    I morgon lördag blir det stek och potatis och morots gratäng.
    Söndag blir det pasta gratäng

  • irrevirre 18 januari 2008

    I kväll lördag äter vi pizzapaj med vitlökssås och sallad.j.

    Lördag skall jag ut med ej tjejgäng och mannen får äta pizzapaj .... rester ... men det gör han GÄRNA.

    Söndag tänker jag prova något nytt från senaste Elle mat & vin, något med nudlar och tunt skivad fläskfilé och vad det var.

    Och så tänker jag testa ett recept härifrån på en godsak: Nougatcrisp.

    Trevlig helg allihopa!!

  • anluk 18 januari 2008

    Nu har vi precis ätit tacos (ena dotterns önskemål)
    I morgon kväll blir det wokat med kyckling och nudlar (andra dotterns önskemål). Skall också göra Lilljeppes dajmmousse imorron.

  • MammaModesty 18 januari 2008

    här blev det fläskfilé med murkelsås och kroketter... inte alls dumt.... *mumma* rester av helgen får bli spontan.... har lite på lager men inte bestämt vad ännu....

  • Mizan_ 18 januari 2008

    storm har de ju pratat om så man får väl hoppas på ström här ute på landet:o, annars blir det lamm-sadel.....

  • pehrzonflickan 19 januari 2008

    Idag lördag blir det kassler med morotsstuvning och potatis, sallad. Till kvällen har jag kräftstjärtar, så det blir nog macka och en kall mariesrad. I morron blir det kalops! Salt sådan och rödbetor.

  • Nettie 19 januari 2008

    Idag blir det lamm i curry, mums, och imorgon söndag blir det rester eller möjligen
    kycklingpaj:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.