Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tina pangasiusfilé/hajmal

  • Alexlyndra 18 maj 2010

    Jag tänkte köra på pangasiusfilé till middag i morgon och fick för mig att det fanns två stycken i frysen hemma. När jag skulle ta ut dem för upptining såg jag att jag inte alls hade några.
    Jag ska istället köpa i morgon men har då inte lika lång tid att tina upp dem på så jag tänkte kolla hur man kan tina upp dessa filéer på snabbast och smidigast sätt. Går det att få dem tinade på en timme?

    Tack på förhand för svar!

  • jimboz 18 maj 2010

    Det smidigaste sättet är i kallt vatten men det är väl bara att lägga på fönsterbrädan nu när det är sommarvärme. Har du en mikro så finns det oftast ett upptining läge men var försiktig så du inte värmer upp den.

  • Alexlyndra 18 maj 2010

    Tack för hjälpen! Jag funderade på det med att lägga dem i kallt vatten för jag göra så med laxfiléern men oerfaren som jag är ville jag inte riskera något. Tack än en gång!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.