Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips av alla slag!

  • nilssonjenny 19 november 2012

    Hejsan! Jag tänkte att det kunde vara kul med en tråd där man kan skriva tips av olika slag.

    Mitt tips är att när du gör grytor, köttfärsås korvstroganoff m.m blanda i olika gönsaker tex morot och broccoli!

  • Nhg9 22 november 2012

    Ett litet tips jag brukar ge är att efter att ha hackat och hanterat lök, gnider jag in händerna i lite ketchup och tvättar sedan med lite diskmedel. Det tar bort doften så att man även kan hantera annan mat utan att det tar smak. :)

  • alindalinda 23 november 2012

    tips till barnfamiljer främst,
    om man ska göra grytor i stil med kalops där kryddpepparkorn är en viktig ingridiens,
    lägg dem i en tesil i grytan, så slipper man "ögonen" på tallriken sen!

  • Lenkan 24 november 2012

    Skrivet av Nhg9 den 22 nov 2012

    Ett litet tips jag brukar ge är att efter att ha hackat och hanterat lök, gnider jag in händerna i lite ketchup och tvättar sedan med lite diskmedel. Det tar bort doften så att man även kan hantera annan mat utan att det tar smak. :)

    Jag har ett annat knep. Jag gnuggar fingrarna mot ren diskbänk! Fungerar faktiskt

  • knarras 6 december 2012

    i min köttfärs limpa fyller jag baconbitar,hackade äpple och ost.{freaked-out}

  • Anderstam 6 december 2012

    När ni bakar limpor och formbröd.
    Kavla ut dom till en rektangel och rulla ihop från långsidan.
    Placera sen med skarven neråt.
    Det gör att brödet jäser bättre på höjden och blir luftigare.
    Lärde mig detta av en äldre bagerska för många år sen.

  • Gisse80 6 december 2012

    Jag vill ha tips om hur man ska göra för att inte den vita chokladen ska smälta...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.