Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips Hamburgare

  • Triixiie 21 oktober 2011

    Hej!
    Tänkte göra hemmagjorda hamburgare idag men behöver lite tips för kryddningen, brukar bara ha salt och peppar men känner att jag vill ha lite mera smak i, vad brukar ni ha i ?

  • The_mama97mia 21 oktober 2011

    Jag brukar krydda på rätt rejält, grillkrydda, paprika, vitlök, gärna ngt stänk av Liquid Smoke.

  • bitten56 21 oktober 2011

    Senap är jättegott i. Det har jag alltid.(Y)

  • MatAnders 21 oktober 2011

    Du kan även ha i lite cayenne peppar det är gott och gärna liquid smoke som nämts här ovan det blir riktigt gott men inte mycket den e väldigt dominant.

  • familjenlundin 21 oktober 2011

    Lite liquid smoke kan jag också rekomendera, jättegott om man gillar en liten rökig smak :)

  • boz1965 21 oktober 2011

    Häxburgare

  • boz1965 21 oktober 2011

    En grej jag brukar göra och som iaf _jag_ tycker är sk*tgott är att strimla ner ett par skivor bacon ganska fint och knapersteka det. När det har svalna så blandar man ner det i hamburgerfärsen, droppar i lite Tabasco och ett stänk worcestersås. :)

  • The_mama97mia 21 oktober 2011

    baconet gör ju lite grand samma sak som liquid smoke - ett stänk av röksmak - så man tycker att det är som nygrillat fast stekt!

  • boz1965 21 oktober 2011

    Det är ju förståss en smaksak men jag föredrar den riktiga baconsmaken. Dock inget fel på liquid smoke, Mia. :)

  • mazzarinen 21 oktober 2011

    Tabasco och curry är riktigt gott i hamburgare :)

  • bitten56 21 oktober 2011

    Jag måste hålla med boz 1965 , bacon är supergott i hamburgare.(Y)

  • Mistys 21 oktober 2011

    Om du vill ha ägg i så tänk på att bara ta gulan. Äggvitan gör att burgaren drar ihop sig och blir skålformad.

  • sajoh69 21 oktober 2011

    Prova gärna det här:
    Mexikanska hamburgare

  • pihal 21 oktober 2011

    Jag brukar ha i senap, vitlök, grillkrydda, salt, peppar och köttbuljongfond.

  • maxxess 21 oktober 2011

    Stämmer också in i kören ang. bacon/röksmak. Nedan är min favoritburgare när jag gör egna:

    Hemgjord baconhamburgare

  • Bengt64 21 oktober 2011

    Man kan även ha i en skvätt grädde, >:)
    /Bengt

  • Marksten 22 oktober 2011

    Här ett annat recept
    Hamburgare Lyx

  • irrevirre 22 oktober 2011

    Detta är mitt favoritrecept på hamburgare:)
    Miamiburgare

  • ida85 22 oktober 2011

    Jag brukar ha paprikakrydda, chilikrydda, 1-2 msk kalvfond, salt & peppar såklart! Jag brukar även smula ner lite fetaost. Det blir alltid lika gott! :)

  • Liindis 22 oktober 2011

    Vi är lök älskare har alltid massvis med hackad lök i salt svartpeppar o aromat oxå!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.