Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips önskas på picnic mat.

  • EnsammaMamman 1 juli 2009

    Dessa gjorde jag häromdagen och tog med ner till sjön. Låter kanske inte så gott med det är det och mättande...mums!
    Macka med omelett

  • Bumbis 1 juli 2009

    Tunnbrödsrullar. i lördags hade vi gäster i stugan och det var varmt så vi skulle gå ner till havet. Jag gjorde 1 påse pulvermos och stekte tjocka och smala korvar och tog med en påse tunnbröd. Hur gott som helst. Korvarna la jag i folie och moset i en burk med lock och det var fortfarande varmt efter 1 tim.

  • monfo 2 juli 2009

    Kan man få fylla på med en fråga om förslag på gi steg 2 mat till stranden och picknicken?
    Sitter numera mest och svälter :'(för jag inte kommer på något som är bra, tål värme (även om man har kylväska så klarar ju inte all mat det.)
    Kokkorv i termos är bra, men jag hittar ingen bra korv. Och kyckling är jag sååååååååå trött på.(N)
    Så om ni har några tips så, men tänk på att det ska vara steg2

  • mooseella 2 juli 2009

    tonfisk, sardiner, makrill i tomat. (bra konserver) med kylklamp i kylväska om plats lite rökt lax,
    Grönsaker. Alfalfagroddar, gurka, sallad, paprika, rädisor, tomat, lök, blomkål i buketter,
    Bönor. kokta kalla i en burk utan spad/vätska
    en blandad vinegrett att hälla på eller doppa i å plats ute.
    Dryck. Vatten.gärna med citron i.
    du kan även lägga till torkade aprikoser och en näve jordnötter, saltet behövs i värmen
    ha det gott i värmen

  • NicolinaZ 2 juli 2009

    En idé är att koka lämplig mängd potatis, skiva lite färsklök, den kokta potatisen och slå på en vinägrett. Använd en rymlig plastbunke med lock. Packa sedan med en burk tonfisk i olja, en burk gröna bönor och blanda i dem på plats. Då blir salladen inte så geggig också om den ska transporteras en bit. Oliver och kapris funkar förstås fint till.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.