Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips på bra strand-matsäck?

  • AnneNi 16 juli 2010

    Pannkakor hade vi med oss sist, gott! Jag gräddade också dem på morognen när det inte var fullt så varm och lät dem bli kalla tills vi skulle iväg.
    Ett annat förslag är fyllda baguetter med tex köttbullar och rödbetssallad och gurka, kyckling med sallad, gurka, tomat och dressing eller rostbiff, remouladesås och gurka (man kan ju ta precis vad man gillar).
    Tunnbrödrullar med favoritpålägget är också smidigt.
    Hoppas på många mysiga stranddagar :-)

  • TOMATENLUNDE 16 juli 2010

    Kall bulgursallad mums!:)

  • CamillaOsterman 16 juli 2010

    Jag har ett recept på något som kallas Magic Pie och som liknar en svensk ugnspannkaka. Sen fyller man den med olika grönsaker, tomater, paprika, lök, zuccini och ost. Lätt att äta med händerna men ändå "riktig mat".

    Här är ett ungefärligt recept..

    2 dl mjölk
    3 ägg
    1 dl mjöl
    1 tsk bakpulver

    Blanda ihop smeten och blanda i grönsaker efter smak och ungefär 1 dl riven ost. Grädda i 200° i ungefär 30 minuter.

    Rester går bra att spara men det brukar det inte bli några...

  • Marre73 21 juli 2010

    Senaste strandmaten vi haft med är: Risoni blandat med en påse frysta salladsgrönsaker och grillad kyckling mums(Y)

  • The_mama97mia 21 juli 2010

    De senaste dagarna har jag haft ambitionerna nere vid fotknölarna haha, bara riskakor, vatten o saft med till sjön.. Ser till att äta lunch innan vi far, sen räcker det med ett par timmar vid sjön o så är vi nöjda.

  • Bumbis 22 juli 2010

    Tunnbrödrullar är jättegott på stranden. Fyll en termos med hett vatten så mycket som behövs till pulvermos. Stek korvarna och linda in i folie eller om du har någon annan förvaring som håller värmen. Ta även med tunnbröd, senap, ketchup och rostad lök och en skål till moset. När det är dax att äta är det bara att blanda moset och var och en får montera sin rulle. Gott och mättande och folk runt omkring kommer att bli avundsjuka.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.