Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips på lunchrätt

  • lenajeanette 31 oktober 2008

    Har någon nån idé vad jag kan bjuda på till en lunchrätt som helst ska gå att förbereda, en som ska äta är vegetarian och en är allergisk mot ägg. Ska passa till både barn o vuxen?

  • essim 1 november 2008

    Om du kan tänka dig att bjuda på kall mat är sallad ett alternativ. Lägg alla ingredienser i grupper på en stor bricka eller i skålar. Då kan var och en plocka det som den gillar. Ingen riskerar att få något den inte tycker om eller inte tål. God dressing till, ett gott bröd och ett par ostar med olika starkhetsgrad. Valfri dryck. Enkelt och lätt men gott.:)

    Om du vill ha varm mat är paj kanske ett alternativ. Du kan göra olika sorter så det passar alla beroende på ålder, allergier och andra önskemål. Sallad till. Går också att förbereda.:)

  • missan 1 november 2008

    Hej !

    Jag brukar göra en "couscous-pytt" som är jätteenkel och god ! (Y)

    Gör couscous enl anvisn på paketet.

    Under tiden den står och sväller fräser jag wokgrönsaker i en stek/wokpanna i lite olja och kryddar med curry.
    När couscousen är klar så vänd ner den i grönsakerna.
    (Ta så mycket som behövs efter hur många ni är som ska äta...)

    Till detta brukar jag göra en "dipp" av ca 2 dl creme fraiche och 2-3 msk mango chutney.

    Hoppas detta smakar !! :p
    Missan

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.