Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips på mat med köttbullar !

  • miha 28 april 2011

    Hej
    jag har köttbullar som jag måste göra något åt i dag, men tycker de är så trist med bara makaroner o köttbullar...

    så tips på hur man kan slänga ihop något med köttbullar tack :) !

    De som finns hemma mer än bullarna är : Pasta, Ris, Passerade tomater, Krossade tomater, Milda mat, ost, Majs, gul lök, kryddor i mängder ! :)

    Tacksam för tips =)

  • Erajscha 28 april 2011

    vitlöks- och persiljetomatsås med köttbullar i är gott till spaghetti....

  • phoebe_pii 28 april 2011

    oststuvade makaroner med lite kryddor (ex vitlök och persilja)

  • The_mama97mia 28 april 2011

    Gör en god tomatsoppa och ha i köttbullar som frikadeller.

  • Mistys 28 april 2011

    Albondigas med potatismos
    Detta är supergott! Skippa den biten av receptet där du ska göra köttbullarna. Gör bara tomatsåsen och koka dina köttbullar i såsen ett par minuter. Servera helst mos till men pasta funkar också!

  • Gnurf 28 april 2011

    Exakt vad jag tänkte skriva Mammy...en tomatsoppa med majs och halverade köttbullar...8-|

    Skrivet av mama97mia den 28 apr 2011

    Gör en god tomatsoppa och ha i köttbullar som frikadeller.

  • LinneaThornberg 28 april 2011

    skiva upp köttbullarna och ha i en kall "salladsröra" tex: tomat gurka rödlök köttbullar kall pasta och gör en smarrig sås till! (släng på några ostkuber oxå, de gör susen!)

  • Cassiopeya 29 april 2011

    Köttbullar är godast...

    med spagetti och tomatsås
    med potatis och brunsås och lingon
    kalla i baguette med rödbetssallad och lite grönsaker
    kalla med en härlig grönsallad till

    :DD (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.