Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips på någon mat som går att förbereda idag som ska ätas i morgon när vi varit på utställning???

  • majamia 2 februari 2013

    Kanske gryta, lax, soppa eller gratäng. Allergi mot nötter vetemjöl och mjölk finns lactosfri funkar inte heller.
    Tack på förhand! Vi är 8 pers :)

  • mormormarianne 22 mars 2013

    Nå, nu är eran utställning redan anno dazumal, men jag tänkte att du kanske behöver ett bra recept för senare tillfälle.

    Här behövs inga mjölkprodukter och pannbiffar kan du göra som du brukar utan de ämnen som ger allergi. Mitt recept finns bland de recept som jag har skrivit och heter "Sjömansbiff på köttfärs". Leta fram den.
    Jag gjorde den bland annat efter ett bröllop där en del folk skulle komma tillbaka från väldigt norra Sverige hit hem igen, jag gjorde rätten dagen innan, två grytor, och folk åt av den under hela dagen, man bara plockar från grytan och värmer när man råkar bli hungrig!
    Dessutom är den mycket god, med en spad som är bara kanon!

  • boz1965 22 mars 2013

    En god gryta är aldrig fel. En gryta är alltid bättre dan efter, när den har fått "dra till sig".

  • Theaisaksson 26 april 2013

    En matpaj går alltid hem. Pajen kan man göra dagen innan och bara värma i ugnen dagen efter. Gör en broccolipaj och en sallad, det är alltid gott! {laugh}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.