Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tjejmiddag, HJÄLP!

  • vitchokladkaka 30 oktober 2010

    tjejmiddag den 20 nov, 7 pers. jag har ingen aning om vad jag ska ha för mat, får gärna vara något lite extra eftersom man fyller 18 ;) någon som vill ge mig ett tips? :D

  • escarboucle 30 oktober 2010

    lite plockmat brukar funka bra.. grissini, olika oliver, nötter, grönsaker med dipp, kycklingspett, gott bröd, kanske en paj o.s.v
    Ta med det du vill!
    har bjudit på detta på ett par tjejmiddagar och det har vart uppskattat.
    det är rätt bra också för det mesta kan du göra i förväg och det är bra "mingelmat"

  • Mistys 31 oktober 2010

    Fläskfilèpirog

    Detta har vi bjudit på när mina barn fyllt 18. Har blivit mycket populärt. Går att förbereda bra och ska bara gräddas ca 20 min i sista stund. Då behöver man inte stå med matlagning in i det sista.
    Jag lovar att flera vill ha receptet innan dom åker hem :)

  • Penne 31 oktober 2010

    Parma/bacon lindad kycklingfilé, kan serveras med vad som helst, risotto med sparris eller saffran är gott, eller potatisgratäng eller vad man nu vill.

    Kanske panna cotta till efterrätt, det är enkelt och gott.

  • alindalinda 31 oktober 2010

    smörgåstårta av något slag! det finns många värda recept på mk. både varma och kalla.

  • Countrygirl 31 oktober 2010

    Tapas - dvs massor av olika smårätter. Flera går att förbereda innan. Eftersom du fyller år kanske tårta till efterrätt eller chokladfondant om du inte vill ha traditionellt.

    Grattis och lycka till! {cowboy}

  • frucaos 31 oktober 2010

    Superenkel och underbart god efterrätt är ju gino ... med vaniljglass eller grädde eller varför inte bägge delarna.
    Tycker att pirogerna lät som ett gott alternativ, och så ett par goda sallader till.
    Grattis!

  • vitchokladkaka 31 oktober 2010

    alla dessa tips är otroligt bra och ger mig nåt att gå på, men jag är lite inne på fisk och skaldjurssoppa och bara en god foccacia till och ha kanske hemmagjort glass och nåt mer till efterrätt, skulle det funka tror ni? :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.