Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tomatpaj!!!

  • 12 februari 2001

    jag blev bjuden på en jättegod tomatpaj för ett tag sedan. jag vill gärna ha receptet. Degen innehöll grahamsmjöl och kesella bland annat. Fyllningen bestod av färska tomater, lök och keso. Någon som vet hur detta recept kan tänkas se ut???

  • 14 februari 2001

    Prova denna!Pajdeg:1 dl vetemjöl1 dl grahamsmjöl1 burk Kesella1/2 tsk saltFyllningen:2 gula lökar1 burk krossade tomater2 msk tomatpuré2 ägg1 burk Kesellalite riven ost1-2 klyftor vitläk2 tsk basilikasvartpeppar och saltev. hackad persiljaHar du matberedare går ihopblandandet av pajdegen som en dans. Tryck ut degen i en smord form och förgrädda i 200 grader tills den precis börjar få lite färg.Strimla löken och hacka vitlöken och fräs en stund. Häll på krosset och kryddorna. Krydda ganska mycket, Kesellan senneutraliserar.Blanda ihop Kesella, ägg och ost och rör i det i lökmojset och sen ner i pajskalet. Grädda i de 200 tills kanterna fått lagom med färg - fyllningen kommer vara ganska lös.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.