Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

turkisk yoghurt eller milda mat ?

  • miha 28 juni 2011

    hej
    äre någon här som provat göra skinksås av turkisk yoghurt eller milda mat ? , vilket av dom funkar bäst isf ?

  • jas65 28 juni 2011

    Gör en bechamell baserad på mjölk och grädde. Yoghurt eller cremefraice måste vara kokbara annars så blir de gryniga.

  • callemero 28 juni 2011

    Ska du göra skinksås, så är Milda mat det bästa.

  • idea_ 30 juni 2011

    Jag brukar göra pastasås, med ost och skinksmak, genom att strimmla eller tärna skinka och steka, på med mildamat, en stor sked med mjukost greve eller stark hushåll (senast den nya storsjö något eller dylikt) och salt/vitpeppar. Röra om tills mjukosten smällt ut i "grädden".

  • bigganv 30 juni 2011

    Jag använder turkisk yoghurt till det mesta nu för tiden.....
    Går alldeles utmärkt att göra skinksås på den, bara man inte tar lättvarianten.
    Jag brukar ta lök, paprika, ev svamp och skinka, fräsa det i stekpanna. På med yoghurt och lite riven ost eller mjukost. Krydda (gärna med lite färska örter). Klart!!! Gott är det också!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.