Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad är det med chili

• cattus 14 februari 2010

som gör att jag inte kan äta något som innehåller denna otrevliga "grönsak".? :@ Jag har inget problem att äta sådant som är starkt men det får INTE innehålla chili.
    Hur lite det än är så brinner min gom upp.
    Mitt ex var hopplös, för att få lite mer smak på tex köttfärsen så kunde han lägga till lite chili-ketchup(innehåller väl knapp någon chili). Men bara det lilla gjorde att jag inte kunde äta alls.
    Har också problem med rå lök. Går inte alls att äta. Äter man tex på restaurang och de inte byter skärbräda mellan lök och grönsaker så kan jag inte äta grönsakerna heller.(Känns direkt). Stekt, friterad, rostad lök går bra men inte rå....
    Finns det något speciellt ämne i dessa två produkter som gör att det är så omöjligt att äta?

• sofiapersson 15 februari 2010

Låter som du är allergisk. Gå till en vårdcentral och gör ett pricktest vetja(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.