Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad äter ni...

  • Hjotrongull 9 februari 2008

    ....helst? Hembakat bröd eller köpt bröd? Själv har jag alltid älskat hembakat....Vad går upp mot nybakat bröd som smöret smälter på????:D

  • pingu 9 februari 2008

    Alla gånger hembakat! Har inte köpt bröd på flera år men det är främst pga ekonomiska skäl. Hembakt blir ju så otroligt mycket billigare, iaf i en familj som vår med två pojkar som (trots sin ringa ålder) äter som hästar:D

  • Hjotrongull 9 februari 2008

    Ja, det har du rätt i. Köpt bröd är jättedyrt....frallor brukar vi dock köpa till helgen, det är inte detsamma hembakat tycker jag...(Y)(Y)

  • 9 februari 2008

    hembakat! självklart hembakat!!(Y)(Y)

  • farmoringer 9 februari 2008

    Jag äter mest köpebröd. Mycket beroende på att jag inte bakar så mycket. Mitt intressse för brödbak har precis börjat. Men jag rostar bröd på helgen och då är det perfekt att kunna köpa "rostebröd" färdigskivat..

  • skensta 9 februari 2008

    Självklart ska det vara hembakat bröd.Det luktar så gott när man bakar.Kan någon motstå lukten av nybakade kanelbullar t.ex ?Men även limpa eller dyl. luktar också gott!(Y)

  • evaldo 9 februari 2008

    I och med att jag blev pensionär och är hemma för det mesta och har all den tid som behövs för att baka bröd och pyssla och dona hemma så har jag börjat baka allt mera bröd, lite av varje.
    Det finns inget som går upp emot nybakat bröd när smöret smälter ner i brödet.
    En nybakad macka med en kopp kaffe är inte dumt.

  • Aspholme 9 februari 2008

    Det finns jättelätta recept på Hembakad Bröd. Prova.

  • ikah 9 februari 2008

    Självklart hembakat(Y)(Y)

  • tina62 9 februari 2008

    Hembakat bröd för det mesta. Hinner jag inte så köper jag.

  • Hjotrongull 9 februari 2008

    Skrivet av farmoringer den 9 feb 2008

    Jag äter mest köpebröd. Mycket beroende på att jag inte bakar så mycket. Mitt intressse för brödbak har precis börjat. Men jag rostar bröd på helgen och då är det perfekt att kunna köpa "rostebröd" färdigskivat..


    Kan bara meddela att det är supergott att rosta hembakat också(Y)(Y)(Y):D

  • lennali 9 februari 2008

    Både köpt och hembakat. När jag bakar matbröd ska det gärna innehålla råg.

  • farmoringer 9 februari 2008

    Skrivet av carjoh den 9 feb 2008

    Skrivet av farmoringer den 9 feb 2008

    Jag äter mest köpebröd. Mycket beroende på att jag inte bakar så mycket. Mitt intressse för brödbak har precis börjat. Men jag rostar bröd på helgen och då är det perfekt att kunna köpa "rostebröd" färdigskivat..


    Kan bara meddela att det är supergott att rosta hembakat också(Y)(Y)(Y):D


    Måste bara lära mig baka det också........

  • tilda 10 februari 2008

    Grovt bröd tjänar man massor av pengar på att baka själv !! Det är ju hutlöst vad en grov limpa kostar, bara för att den anses nyttig!

  • 10 februari 2008

    Skrivet av Magica den 9 feb 2008

    hembakat! självklart hembakat!!(Y)(Y)



    fast såklar, det blir nästan alltid köpbröd, fast jag äter HELST hembakat

  • anluk 10 februari 2008

    Hembakat är ju bäst men det blir oftast köpebröd här pga tidsbrist.

  • Lena 10 februari 2008

    Hembakat alltid :p

  • Moltass 10 februari 2008

    På den tiden jag åt bröd föredrog jag hembakat, förstås. Nu äter jag lågkolhydratkost och har slutat med bröd, potatis, pasta och ris.

  • Okänd 10 februari 2008

    Det är mest köpt bröd vi äter.Men fikabröd däremot är för det mesta hembakat.

  • delikat 10 februari 2008

    Jag håller med föregående skribent. Matbröd köper jag (grovt GI bröd), men godsaker till kaffet bakar jag för det mesta själv. De få gånger jag bakar bröd får jag äta det själv. Barnen vill inte ha det och maken äter det för att han känner sig tvingad. Jag har nog inte hittat rätt brödrecept verkar det som.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.