Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad äter ni på varma soliga dagar??

  • safir74 1 juni 2009

    Som rubriken lyder så vill jag veta vad ni äter under varma och soliga dagar förutom sallader:D
    Behöver tips, känner inte för att laga något varmt i dag. (N)

  • Fiona 1 juni 2009

    lax i ugn med färskpasta och kall sås är en klassiker här.. Lite lättare mat, även om den är varm... Kräver dock inte mer än 10 minuter i ett varmt kök så :)

  • boz1965 1 juni 2009

    Absolut ingen tung mat som lägger sig som ett cementblock i magen. Men nypotatis och matjes brukar ju alltid gå hem. Kanske jordgubbar och vaniljglass till dessert.

  • safir74 1 juni 2009

    :) Tackar(Y)

  • Lena 1 juni 2009

    Man kan även äta
    rabarberkräm
    fil och flingor
    ägg och mackor
    gröt
    sill och potatis

  • dmda56 1 juni 2009

    Enkelt och gott är att koka lite färskpotatis och öppna en burkskinka. Blanda sen gräddfil med dill och pepparot och ät till. Mums :p

  • Roskerstin 1 juni 2009

    Hemkokt äppelmos med kall mjölk och en frallmacka med ost är inte heller så dumt.

  • Disen 1 juni 2009

    Kassler och potatissallad.:D

  • Majainorr 1 juni 2009

    Kylskåpskall fruktsoppa eller fruktkräm med mackor till.

    Rostbiff och potatissallad.

  • Erajscha 1 juni 2009

    Kokt färskpotatis, kall skivad kassler och legymsallad är smaskig sommarmat tycker jag.

  • popik 1 juni 2009

    Oftast blir det sallad eftersom man inte har så stor matlust när det är varmt. Men ättiksströmming, potatis och knäckebröd är också gott. Eller en baguette med något gott i.

  • essim 1 juni 2009

    Vi har just ätit glass....

    Förutom sallader, sill o potatis, kassler o potatissallad så rekommenderar jag denna goda röra på grov macka.

    Dansk sommarsallad



















  • mariaengstrom 1 juni 2009

    Potatissallad med rostbiff/skinka är gott varma dagar. Eller jordgubbar i mjöl med smörgås. Har tyvärr blivit laktosintolerat så det blir mer sällan nu för tiden. (N)

  • safir74 1 juni 2009

    Mm mycket gott här blev det :p

  • safir74 1 juni 2009

    Skrivet av mariaengstrom den 1 jun 2009

    Potatissallad med rostbiff/skinka är gott varma dagar. Eller jordgubbar i mjöl med smörgås. Har tyvärr blivit laktosintolerat så det blir mer sällan nu för tiden. (N)


    Kan du inte dricka laktosfri mjök?

  • gimmiahug 1 juni 2009

    Rökt fisk med nypotatis och någon kall sås!

  • mariaengstrom 1 juni 2009

    Skrivet av safir74 den 1 jun 2009

    Skrivet av mariaengstrom den 1 jun 2009

    Potatissallad med rostbiff/skinka är gott varma dagar. Eller jordgubbar i mjöl med smörgås. Har tyvärr blivit laktosintolerat så det blir mer sällan nu för tiden. (N)


    Kan du inte dricka laktosfri mjök?


    Jo men eftersom jag inte gillar mjölk så har vi inte det hemma så ofta ;)

    Föredrar jordgubbar med vispad grädde (laktosfri).

  • berggrenskan 2 juni 2009

    Något grillat är aldrig fel. :D
    En god ljummen potatissallad på färskpotatis, fetaost, oliver, soltorkad tomat samt strimlad sallad av något slag. Passar till det mesta grillat, t.ex kyckling eller kamben.
    En bbq-sås till blir pricket över iet.(Y)

  • Disen 2 juni 2009

    Varför inte wraps med rökt lax eller räkor. :D

  • EricaGrahn 2 juni 2009

    Jag är tyvärr också laktosintolerant .. :@ Men jag brukar gilla att sitta ner en stund på balkongen med en wrap .. Sen är det upp till en själv vad man vill sätta i, jag föredrar lax (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.