Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad blir det till middag idag?

  • evaldo 5 januari 2008

    I dag Lördag blir det ugnsstekta tunna spareribs med citronpeppar, timjan, honung och svartpeppar.
    Till dem tänker jag ta klyftpotatis och brysselkål och en kall sås till.:p

  • Lena 5 januari 2008

    I dag blir det fläsk file och potatisgratäng och ädel ostsås

  • SaraW 5 januari 2008

    Idag blir det pasta igen. Spaghetti med pestosås med champinjoner och till detta parmaskinka och riven parmesanost. Ett glas rödvin lär det nog bli också.

  • 5 januari 2008

    Och vi ska prova Kyckling adobo enl recept av signaturen jas65!
    Kärbon gillar inte kyckling så vidare värst, men någon skrev om just
    det här receptet att till och med ungarna gillar det och eftersom kärbon är lite barnslig så.... :p

  • Aspholme 5 januari 2008

    Omelett med svamp, purjolök och prinskorv. ev. kall potatis också

  • Ekorrungen 5 januari 2008

    Ska åta te syrran å äta fondue med potatisgratäng, Mums!

  • Thordsson 5 januari 2008

    Hejsan
    Har svettats med en stor kalkon eftersom svärföräldrarna kommer på middag. Till det serverar jag potatishalvor och en stor grönsallad. Efetrsom jag är helt galen i sötsaker så blir det limemarinerade björnbär med min hemlagade vita chokladmousse. Mums. Nu börjar jag faktiskt att bli lite hungrig.

  • dragonfire 5 januari 2008

    Inspirerade av Jaime Olivers program från igår så gjorde vi idag hemgjord pizza med mozzarellaost, chevrè, champinjoner bresoala, salami och toppad med ruccola! Egengjord tomatsås också, första gången jag gjorde det själv!
    Såå smarrigt!

  • Aspholme 5 januari 2008

    I Morgon blir det stuvade Makaroner med Hemgjorda köttbullar i gräddsås

  • svensbyn 5 januari 2008

    I dag blev det helstekt oxfile med ädelostsås och potatisgratäng. I morgon åker paltgrytan fram..ÄNTLIGEN (L)

  • mumsigt 5 januari 2008

    Oj vad mycket gott folk äter hemma..
    Mums(Y)
    Här var det släkt träff så det blev mat i massor oxå.
    Tartareller med svampstuvning till förrätt.
    Fläskflé medaljonger i långpanna med squash,paprika,vitlök,rödlök,blandad svamp,,och en
    massa grädde uppepå det..och in i ugnen..
    Vaniljglass och fikon i gognac till efterrätt.
    och slutligen kaffe och tårtamed björnbär på.
    Ta daa det var gott faktiskt.Kände mig som Nigella,JamieOliver och Tina på en o samma gång.:p:p

  • mumsigt 5 januari 2008

    Skrivet av mumsigt den 5 jan 2008

    Oj vad mycket gott folk äter hemma..
    Mums(Y)
    Här var det släkt träff så det blev mat i massor oxå.
    Tartareller med svampstuvning till förrätt.
    Fläskflé medaljonger i långpanna med squash,paprika,vitlök,rödlök,blandad svamp,,och en
    massa grädde uppepå det..och in i ugnen..plus potaisgratäng.Lite tillbehör som
    creme fraiche och mago chutney..osv..
    Vaniljglass och fikon i gognac till efterrätt.
    och slutligen kaffe och tårta med björnbär på.
    Ta daa det var gott faktiskt.Kände mig som Nigella,JamieOliver och Tina på en o samma gång.:p:p
    Och bantningen får man ta en annan dag.:p:p:p

  • Suddisen 5 januari 2008

    Här vart det makaronpudding :)

  • lennali 5 januari 2008

    Idag har jag hoppat över middagen och åt i stället smörgåstårta tidigare i kväll med glada vänners sällskap, eftersom det ingen middag blev så kunde jag med gott samvete ta två bitar smörgåstårta. Recept kommer senare.

  • farmoringer 5 januari 2008

    mmm, njuter fortfarande av surströmmingen tidigare ikväll..

  • barbiegirl 5 januari 2008

    Tog en favorit i repris i dag. Sötsur fläskfilé som jag skapade till nyårssupén. Blev så otroligt god att jag var tvungen att pröva den igen för att se att receptet fungerar. Oh ja! (Y)

  • irrevirre 5 januari 2008

    Nu är det ny dag, söndag.
    Och idag bliver det vegetariska hamburgare (skrev just in det i min kokbok, fast jag har lagat det tidigare, det har jag)
    Men det är några timmar tills dess...... nattinatti.

  • MrsC 5 januari 2008

    RosmarinKyckling i lergryta med kokt potatis och sallad.
    Det var gott :D

  • tilda 6 januari 2008

    Idag, söndag, blir det gryta av bogfläsk med tomater och lök. Till det blir det fullkornsris och kokta grönsaker.

  • anluk 6 januari 2008

    Söndagens middag blir Chili Con Carne. Gott när det är snö och kallt ute att äta varm och het mat!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.