Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad blir det till middag idag?

  • ikah 6 januari 2008

    Schnitzel, potatis, bernaisesås och melonsallad lagar jag idag.

  • SaraW 6 januari 2008

    Idag blir det vegetariskt. En värmande linssoppa från Turkiet. Smaksatt med kanelstång, lagerblad och kardemumma och massor med vitlök. Serveras med fetaost, citron och ett gott bröd. Värmer gott nu när vi även i Göteborg har fått snö!

  • farmoringer 6 januari 2008

    Idag blir det sjömansbiff

  • Stellamarita 6 januari 2008

    Jag lagar fläskfile som skall dra i grönpepparsås ett par timmar före tillagning i ugn.

  • pehrzonflickan 6 januari 2008

    idag blev det fläskfilegruta med svamp, slla med kronärtskocka, brysselkål och kokt potatis. Ikväll blir det smörgåstårta hos brorsan som fyller år.

  • 6 januari 2008

    idag blir det stuvad vitkål och morötter, kokt potatis och stekt kassler:pmums
    igår blev det kebabsallad:p

  • MrsC 6 januari 2008

    Ikväll blir det Seidis Kasslergratäng (Y)
    http://www.matklubben.se/recept/seidis_kasslergrataeng_4871.html
    den ska strax in i ugnen...riset kokar :D

  • Kockis88 6 januari 2008

    Till middag idag så blir det oxfilé med klyftpotatis, samt blåbärssky alla i familjen är tokiga i det
    och till dessert blir det lingonparafait

  • starfighter 6 januari 2008

    Testar att göra en variant av min fiskgratäng men denna gång helt mjölkfri, återkommer om det blev lyckat.

  • Thordsson 6 januari 2008

    Idag serverades ett lättare alternativ här hemma. En viktväktarburgare. Nötfärs stekt som burgare, frästa grönsaker (purjo, paprika och zuccini) i lite olja och en supergod guacamole gjord på avokado, lättfil( lactosfri) och vitlök. Smaskens!

  • Amika 6 januari 2008

    En slags moussaka gjord med potatis i skivor istället för aubergine. :)

  • emelieskrypin 6 januari 2008

    Här hemma blev det ugnstekt lax med kokt potatis och en grönsallad.

  • Lilljeppe 7 januari 2008

    igår 6 jan blev det kinamat för att fira mina 32 år. Önskade att få slippa laga mat . Nu är ju gårdagen över och jag ska lägga mig och sova

  • lennali 7 januari 2008

    Idag måndag blir det kotletter med massor av stekt lök, sky och hemlagad mos. Jag bryner kotletterna och eftersteker dom tillsammans med löken under lock i stekpannan ett bra tag och då får man den där härliga smakrika skyn.

  • Aspholme 7 januari 2008

    Rester av Revbensspjäll som jag låter gå i en hemgjord brunsås och kokt potatis till.

  • MammaModesty 7 januari 2008

    karre gjord i ugnen med potatis och kantarellsås.....

  • Lena 7 januari 2008

    I dag blir det fläskpannkaka

  • evaldo 7 januari 2008

    Idag blir det Hawaiikasler med ananas och paprika
    Till det blir det pastasallad eller ris, har inte bestämt mig än.
    Receptet ska jag lägga in senare när jag vet hur det blev.

  • ikah 7 januari 2008

    Spagetti och köttfärssås

  • Jessika 7 januari 2008

    Hawaiigryta eller gulasch. Jag har inte riktigt bestämt mig än.

    Hawaiigrytan finns inlagd sedan tidigare och Gulaschen läggs in snart den också (det finns visserligen många recept på det men det här är så lättlagat att det förtjänar att komma in).

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.