Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad dricker ni till maten?

  • bill62 12 september 2009

    jag dricker cola zero till allt:p

  • flumhum 12 september 2009

    Alla andra här hemma dricker mjölk till maten.. men jag dricker bara vatten även till frukost och underdagarna :P på helg kvällar kan de bli cola light :D eller loka ^^

  • boz1965 12 september 2009

    För det mesta dricker jag vatten men ibland, när jag känner för det, kan det bli ett gott, källarsvalt öl. Märk väl: öl ska INTE vara kylskåpskall, då dödar man alla smaker i ölet. Öl smakar bäst när det håller 8 - 12 grader, d.v.s. "källarsvalt" (lämplig temperatur beror på öltypen).

    Lightläsk dricker jag öht INTE. Jag tycker att det smakar unket och sunkigt.

  • MosterNettan 12 september 2009

    Jag dricker för det mesta bara kranvatten till maten. Händer nån gång att jag köper Ramlösa eller Loka, men jag tycker det är både onödigt och dyrt. Jag tycker om att dricka Jokks tranbärs- eller lingondryck.

    Dricker väldigt sällan mjölk, men ibland får jag ett riktigt sug efter det och då proppar jag en stor ölsejdel full med is, sen slår jag i mjölken och kan nästan dricka en liter. Sen brukar jag vara nöjd ett halvår framåt...:p

    När det är festmat dricker jag helst öl, kan bli ett glas rött vin också.

  • stinalena 12 september 2009

    Ja, tyvärr är det cola light som gäller för min del. Jämt. Finns inget annat!

  • Wiola 12 september 2009

    Kolsyrat vatten som jag kolsyrar själv ---(Y) jätte gott
    ett glas kall mjölk är inte heller dumt(Y)

    :p Ska det vara lite extra är ett gott rödvin toppen :p

  • mooseella 12 september 2009

    Jag dricker mest vatten från kranen till maten, ibland med citron eller lime skivor i. Till vissa maträtter blir det vitt elelr rött ibland även rosé vin. Vissa rätter kräver öl och ibland även en lite snaps till. Läsk köper jag aldrig, bara konstgjort och alldeles för sött. cider tycker jag också är sött så det har jag bara att bjuda gäster på som jag vet vill ha det. Mjölk är till för barnen.
    Ett tyskt utryck läst på en bar:
    Vatten är till för hästen
    Mjölk är till för barnen
    God Gud tack för
    Hacke Beck Pils.
    (Y)
    Fast vin är inte så dumt det heller :D

  • Okänd 12 september 2009

    Vanligt kranvatten för det mesta, ibland kolsyrat vatten.
    Mjölk använder vi enbart som ingrediens i mat, förutom till frukostflingorna och sommarens krämer.
    Passande vin eller öl till fest så klart! (L)

  • SDMaya 12 september 2009

    Här blir det vatten, även när det är fest så har jag vatten sidan om mitt vin :P(Y):p

  • anluk 12 september 2009

    Som så många andra säger - beror på vad jag äter och när jag äter det. Till tex pannkakor ska det vara mjölk. Till vardags blir det ju oftast vatten - iskallt. På helgerna är det gott med ett glas vin - rött eller vitt beroende på vad jag känner för.

  • Ernst76 12 september 2009

    Alltid vatten. På helgen blir det ofta ett glas rött till vattnet.(Y)

  • anneli1989 12 september 2009

    Måndagar brukar vi dricka något lyxigt rödvin för att mysa extra på en tråkig dag.
    Resten av vardagarna brukar de bli vatten, på helgen blir de självklart något gott vin igen nästan uteslutande rött.
    Nästa grej vi ska köpa är en vinkyl!
    De bästa som finns är att laga mat å dricka vin med sin älskling tycker jag, de bör man göra minst tre kvällar i veckan.

    eller vad tycker ni? :)

  • drongo 12 september 2009

    Sodastreemat vatten med lime! Klockent(H)

  • jimboz 12 september 2009

    Ställ snarare frågan ..Vad äter ni till drickat....hehehehe....

    Skämt åsido .......ÖL ÖL och ÖL..........

  • flumhum 12 september 2009

    vitt vin med sprit i är så himla gott :P de kan jag ta när vi är bort bjudna :D

  • ankigadh 12 september 2009

    :D Det varierar beroende på vad man äter, mjölk till vardagsmaten, vin när det är fest. Dricker vatten mellan måltiderna.

  • kattgnag 12 september 2009

    "Märk väl: öl ska INTE vara kylskåpskall, då dödar man alla smaker i ölet. Öl smakar bäst när det håller 8 - 12 grader, d.v.s. "källarsvalt" (lämplig temperatur beror på öltypen)."
    Helt riktigt "boz1965".
    Jag är så glad för min gamla jordkällare som snart rasar ihop men fortf är funktionsduglig. (L)(L)
    Där hamnar alla goda öl att avnjutas till en god måltid.
    Annars dricker jag sällan ngt till maten, däremot gärna ett glas kallt kranvatten från egen brunn EFTER maten.

  • Robjoo 12 september 2009

    För det mesta blir det vatten ibland mjölk beror på vad man äter.
    På helgen kan det bli ett glas vin eller öl:D

  • MosterNettan 13 september 2009

    Skrivet av JessicaFrej den 12 sep 2009

    Måndagar brukar vi dricka något lyxigt rödvin för att mysa extra på en tråkig dag.
    Resten av vardagarna brukar de bli vatten, på helgen blir de självklart något gott vin igen nästan uteslutande rött.
    Nästa grej vi ska köpa är en vinkyl!
    De bästa som finns är att laga mat å dricka vin med sin älskling tycker jag, de bör man göra minst tre kvällar i veckan.

    eller vad tycker ni? :)


    Ett glas vin i kocken, och maten smakar förträfftligt... (L)

  • MosterNettan 13 september 2009

    Skrivet av flumhum den 12 sep 2009

    vitt vin med sprit i är så himla gott :P de kan jag ta när vi är bort bjudna :D


    Menar du sprit som i vodka, eller ska det vara Sprite...?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.