Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad dricker ni till maten?

  • mafia 13 september 2009

    Vatten, kolsyrat eller kranvatten. Vid fest blir det vin. (Y)

  • flumhum 13 september 2009

    Sprite :P glömde e på slutet ^^

  • Glitterfia 13 september 2009

    flumhum
    Ta en liten skvätt grenadin i vitt vin och sprite/fruktsoda. Super!

    Förstahandsvalet är vatten, vanligt kranvatten, min absoluta favorit. Dricker vatten i glas till gröt också. Mjölk används bara i matlagning och 2 droppar (precis 2 droppar hi, hi ) i kaffet.
    Naturligtvis kan det bli öl, vin eller cider ibland beroende på tillfälle och maträtt men nästan aldrig saft eller läsk.
    Alkoholfri öl jag gillar: Jever.

  • sickeldal 14 september 2009

    hoss oss är det vatten ja gärna med bubbel, ja till helgen en kall öl vad gott

  • kickiekblad 14 september 2009

    Det beror på vad man äter oftast blir det öl

  • kajsa36 14 september 2009

    Hos oss dricker vi på vardagarna vatten till maten undantagsfall pannkaka ,soppa då det blir mjölk....
    på helgerna kan det bli läsk till barnen och öl till dom vuxna...

  • lena4 16 oktober 2009

    PUFF

  • lena4 16 oktober 2009

    Vi har idag vitt vin till fisklådan

  • redd 16 oktober 2009

    2liter vatten + en halv lime brukar jag blanda till

  • The_mama97mia 16 oktober 2009

    Mycket vatten blir det här, soda streamar ibland mentycker jag kan bli lite väl bubblig i magen av det....
    Ngt som är mkt gott är flädersaft (egengjord) men jag vill ha all saft vattensjuk - alltså mkt svag.

  • jimboz 16 oktober 2009

    Jag dricker Ramlösa eller mjölk..Vill jag bli full dricker jag öl....

  • Babzan 16 oktober 2009

    helst vatten eller ett gott rött vin till maten . om barnen får bestämma så blir det pepsi maxi med eller utan is.

    Till frukost dricker barnen allttid mjölk med oboy.

  • maria_wijk 17 oktober 2009

    Till vardags vatten och ibland mjölk, på helgen kan det bli ett glas rött eller en ljus lager.

  • lenajeanette 17 oktober 2009

    Vatten, vid festliga tillfällen Pommac(Y)

  • Fiona 17 oktober 2009

    Mjölk är förstahandsvalet här.
    Kan låta en hel måltid bli utbytt mot mjölk ibland (vilket de i studier konstaterat är likvärdigt med nutrilett och liknande) då jag inte känner för mat eller matlagning.
    Annars är det vatten som gäller.
    Dricker ca 1½-2liter kylskåpskallt kranvatten varje dag.

    Vid festligare tillfällen eller utvalda tillfällen: Vitt vin eller cola.
    Vägrar sötningsmedel så aldrig lightdrickor o rött vin blir jag sjuk av.

  • tantor1 31 oktober 2009

    vatten gärna med bubblor den som kom på sodastream borde få medalj tänk vad skönt det är att slippa bära hem massa flaskor från affären och så vill man ju gärna vara miljövän, och vi har jättegott vatten i kranen...
    sonen dricker gärna mjölk eller dryck från kivik (helst smultron eller björnbärssmak) en av få drycker som inte innehåller en massa tillsatser har vi upptäckt!
    till helgen blir det oftast vin gärna från nya världen mest rött vilket vi föredrar även till fisk.

  • Countrygirl 31 oktober 2009

    vatten till det mesta utom till pannkakor, då måste det vara mjölk. En kväll som denna passar det bäst med vin.

  • The_mama97mia 31 oktober 2009

    Har ätit god fisk här två dagar i rad, igår lax, idag torsk. Det passade fint med kall chardonnay till.

  • boz1965 31 oktober 2009

    Skrivet av kattgnag den 12 sep 2009

    Annars dricker jag sällan ngt till maten, däremot gärna ett glas kallt kranvatten från egen brunn EFTER maten.


    Hade också egen brunn när jag bodde i Knutstorp en gång i tiden. Fem år med eget källvatten i brunnen. Den som grävde brunnen en gång i tiden lyckades pricka en vattenåder nästan klockrent så det var inte vanligt grundvatten i den brunnen. Det var svårt att vänja sig vid klorerat vatten igen när jag flyttade tillbaka till stan.

  • rufus10 31 oktober 2009

    Dricker aldrig något TILL maten, men efter blir det hemmakokt lättsockrad vinbärssaft eller mjölk beroende på vad vi ätit! Eftersom jag inte gillar öl blir det cider när det är fest eller helg.:p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.