Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad dricker ni till maten?

  • littlejohn 19 oktober 2010

    Vanligt kallt kranvatten duger bra på vardagarna. Helgerna blir det öl och ibland vin. Oftare vin på sommaren då man har tid att sitta ute ochn grilla.

  • sva 19 oktober 2010

    Jag dricker mjölk till maten. Men har jag lagat något festligt till helgen brukar det bli öl eller vin.

  • JennyV 20 oktober 2010

    Här dricker vi kolsyrat vatten eller mjölk till maten under veckan. På helgen blir det läsk eller vin (L)

  • monfo 20 oktober 2010

    vatten oftast, mjölk till soppa och pannkakor och läsk ibland på helg när man äter pizza eller taco.

  • bernit 20 oktober 2010

    Sodavatten (hemkörd) till vardags och vin till middag

  • Gul13 21 oktober 2010

    Dottern och maken dricker mjölk. Dottern dricker gärna vatten.
    Jag dricker vatten (kolsyrat eller ej).

    Till helgen blir det oftast vin beroende på vad vi äter och ska göra.

  • Amika 21 oktober 2010

    Oftast vatten, naturellt eller kolsyrat. Till pannkaka blir det mjölk och till pizza eller annan skräpmat blir det dricka. :)

  • Metbacksfru 21 oktober 2010

    Hemma hos oss dricks det vatten till maten på vardagarna. Ibland tar sambon ett glas mjölk till vissa maträtter som "kräver" detta <_< ...
    På helgerna blir det oftast läsk, eller möjligen en öl, för sambon, men jag dricker helst bara vatten. Nåt glas läsk kan slinka ner ibland dock... *S*

  • jost500 22 oktober 2010

    På veckan hemgjord vinbärsdricka eller lingondricka och på helgen alltid vin.

  • amoz 22 oktober 2010

    På vardagarna alltid vanligt kallt kranvatten (har turen att ha iskallt vatten i kran hela året) , till helgen ett gott vin.

  • Cassiopeya 22 oktober 2010

    Ofast vanligt vatten, på helgen kan det bli bubbelvatten, ett glas rött eller kanske vanlig cider (alkoholfri). Beror lite på vad det är som äts {lashes} Till pannkaka och våfflor är det gott med riktigt kall mjölk, passar bra till nybakt också :)

  • AirWomen88 22 oktober 2010

    På vardagarna är det mjölk som gäller här och på helgerna kan vi lyxa till ´med dricka beronde lite på vad äter.

  • RiO68 23 oktober 2010

    Till pytt i panna, stekrätter mm blir det lättöl. Till vilt blir det lingondricka och till ärtsoppa, pannkaka, potatismos o dyl blir det mjölk.

  • irrevirre 23 oktober 2010

    Hemmakolsyrat vatten, vin och öl.
    Ofta blir det ett glas vin på vardagen också. Det är nyttigt!

  • Vetebullen 23 oktober 2010

    Hemkolsyrat vatten, citronvatten eller härligt friskt kranvatten från egen brunn :D på vardagarna.
    Till Jansson alltid öl, Till kötträtter oftast rött vin.
    Fisk vitt vin. Och till pannkaka kall mjölk. Ibland kan det bli hemgjord lingondricka eller Aroniasaft.

  • skatmara 23 oktober 2010

    Vatten, helst bubbligt och flaskat. Vin, förstås, på helgerna, och ibland i veckorna

  • lena4 23 oktober 2010

    Idag drack jag rödvin till maten och gubben drack öl.

  • kantomen 23 oktober 2010

    Idag blev det rödvin!

  • lena4 23 oktober 2010

    Skrivet av kantomen den 23 okt 2010

    Idag blev det rödvin!


    Härligt gott.

  • mattant41 23 oktober 2010

    Till vardags dricker jag vanlig kranvatten och till helgen om vi eller jag lägar något gott kan det bli kolsyrat eller vin, helst vitt, eller ibland en öl.
    Killarna i familjen dricker mestadels mjölk, vatten när mjölken är slut och då ofta under protest.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.