Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad dricker ni till maten?

  • charlottat 25 oktober 2010

    det beror förstås på vad som äts, men jag dricker oftast vanligt kranvatten till maten (egentligen efter, för jag dricker sällan mellan tuggorna), barnen dricker vatten, mjölk eller lättdryck ibland. på helgerna, eller till viss mat får det gärna bli ett glas vin (spaghetti och köttfärssås med ett glas rött är utmärkt även om det är en vanlig onsdagkväll) och regeln hemma är att om vi vuxna dricker vin så kan barnen få cider eller kanske läsk - fast regeln gäller inte om jag tar ett glas rött en torsdag :P

  • pehrzonflickan 25 oktober 2010

    Jag dricker silverte till maten, gärna en folköl till kvällsmackan. Och till helgen blir det röttvin om det är kött. Annars helt klart öl, gärna mariestad. Framför tv.n om jag har någon här tar jag gärna en whiskey, men det är få som gillar! Frukost Kaffe.

  • Naghelfar 2 december 2010

    Själv så dricker jag oftast Drickablandning dvs ett halvt glas svagdricka och sen fyller på med mjölk =)

  • lena4 2 december 2010

    Köpt mig en ny sodastreamer.
    Så vi dricker mycket bubbelvatten utan smak just nu.

  • Josses 2 december 2010

    Dottern fick en soda stream på jultidningsförsäljningen i år och den kom hem igår,
    misstänker att det kommer att bli mycket bubbelvatten och dricka nu ett tag framöver
    för vi har aldrig haft någon förut. Har sagt att det bara blir dricka på helgen,
    får se hur länge de går...:s

  • amoz 2 december 2010

    Till vardags dricker jag vanligt kallt kranvatten, till helg och fest gärna ett glas vin.

  • Ulrika91 2 december 2010

    Alltid iskallt vatten från kranen. Jag kan dricka 2 liter under en sittning så allt annat skulle göra mig alldeles för mätt. Dricker jag mjölk till maten hinner jag bli mätt innan jag kommit halvvägs genom maten. Mjölk ska ju egentligen inte vuxna dricka, det är väldigt onaturligt. Har fått för mig att det är bara i norden som man gör det. Men visst, jag kan också blir sugen på mjölk, om jag äter en bit choklad eller liknande. Kaffe gillar jag inte, inte heller öl (men vi ska se, med tiden lär jag mig nog det också). Jag föredrar vitt vin framför rött. Får en hel del migrän av rött. Te anser jag är som parfym - luktar himmelskt, smakar skit. Fast jag dricker det ändå, för att värma mig nu när det är så kallt. Gillar ju inte kaffe och choklad är för onyttigt. Sen gillar jag Cola zero väldigt mycket tyvärr. Försöker dock så gott som det går undvika det. Det är ju inte bra!!!

    Sen verkar jag vara den enda på jorden som bara dricker vatten till frukost. Folk verkar tycka att det är helkonstigt. Hemma hos pojkvännens föräldrar är det knappt så jag får det, dom tycker jag e så knasig.{cute} Så då tar jag en kopp te! Men ändå, det är ett mål som alla andra? Och eftersom jag alltid dricker vatten till maten, varför inte göra det till frukost också?

    Och helt ärligt, det finns få saker som slår ett iskallt glas med vatten när man är riktigt törstig? Det är så oslagbart.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.