Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad gör ni av resterna?

  • doris054 6 januari 2011

    Ugnspannkaka! min mormor lärde mig att i den pannkakan kunde man ha i allt möjligt.
    Basen är som vanligt ägg, mjölk och mjöl. Mjölsorten kan göras hur grov som helst. sen är det bara vad som finns i kylen.
    Kokt potatis, pasta,ris bulgur ect.Grönsaker av olika sorter,både kokta och råa.Kött av fisk, fågel eller annat protein, dock tillagat!.Kanske lite mozzarella eller annan ost.Krydda med curry, röd/grön pesto, paprikapulver, ja, precis vad som finns till hands! Jag lovar att det blir gott och aldrig lika!

  • The_mama97mia 6 januari 2011

    Skrivet av doris054 den 6 jan 2011

    Ugnspannkaka! min mormor lärde mig att i den pannkakan kunde man ha i allt möjligt.
    Basen är som vanligt ägg, mjölk och mjöl. Mjölsorten kan göras hur grov som helst. sen är det bara vad som finns i kylen.
    Kokt potatis, pasta,ris bulgur ect.Grönsaker av olika sorter,både kokta och råa.Kött av fisk, fågel eller annat protein, dock tillagat!.Kanske lite mozzarella eller annan ost.Krydda med curry, röd/grön pesto, paprikapulver, ja, precis vad som finns till hands! Jag lovar att det blir gott och aldrig lika!


    jaaaaa jag har recept på pastapizzapannkaka o dylikt... suveränt...

  • Marre73 7 januari 2011

    Ett pajskal kan fyllas med diverse matrester och slå en äggstanning över, kanon,

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.