Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad göra med köttfärsen?

  • LaJefa 19 februari 2009

    Här kommer två super recept på köttfärs soppa...går även bra att använda som sås till pasta och ris, beroende på hur mycket man spär ut dem.
    Mexikansk tacosoppa
    Pizzasoppa
    Billiga och enkla att göra, går även bra att frysa in.

  • Countrygirl 19 februari 2009

    En fusk shepherd's pie är aldrig fel, fusk eftersom det ska vara lamm i en äkta.

  • krissah 19 februari 2009

    Skrivet av Lotten_J den 6 jan 2009

    Jag har tappat all inspiration idag till matlagning. Vad ska jag göra med ca 500 g köttfärs? Inte köttfärssås!!


    Gör köttfärsbiffar med fetaost i och krydda med timjan. det blir jättegott.

  • The_mama97mia 14 mars 2010

    *puffar upp tråden*
    Har ett storpack nötfärs i kylen, skall frysas in, funderar på att göra hamburgare på spisen, ett lite tips - ha i ngn droppe Liquid smoke i hamburgersmeten, får rökig grillsmak utan ansträngning. Min grill är fortfarande insnöad.

  • Mistys 14 mars 2010

    Lisas falska filé

    Detta tillhör ett av våra favoritrecept. Ger festkänsla till vardags! Mums (L)

  • Majbaggen 15 mars 2010

    Skrivet av Lotten_J den 6 jan 2009

    Finns det någon annan "kul" krydda månne än curry? Jag gillar ju tyvärr inte curry :'( Jag har ju oftast bara lök och svartpeppar i köttfärssmet om jag gör köttbullar och köttfärslimpa men det vore kul med några andra kryddförslag


    Skrivet av matnjutaren den 6 jan 2009



    Hade också ide´-torka här, så..Tack för tråden.:D
    Jag lagade denna och vad gott det var.(Y)
    Resterande åkte i frysen, för flera dagar.
    Tack anluk för receptet.(Y)


    En till med idétorka. Men för att få en smaskig köttfärslimpa fick jag tipset att blanda i en påse Fransk löksoppa (den varianten som BlåBand? har som man rör ut i vatten). Jag lovar - det blir kanongod smak på limpan! Kan nog även funka för biffar...

  • Erajscha 15 mars 2010

    Vad är ministerschnitzel?

  • The_mama97mia 8 februari 2011

    Dags för den årliga puffen för denna tråd, har just idag handlat nötfärs på Netto.
    *ler*
    Det kan bli kebab-biffar, eller hemgjorda burgare. Inte köttfärssås det åt vi häromdagen.

  • LinneaThornberg 8 februari 2011

    gör en vanlig köttbulls smet och tillsätt lite sambal oelek, gör mini köttbullar och stek. ha som fyllning till en hemmagjord pizza, perfekt att ha färdigt i frysen. (L)

  • martina63 8 februari 2011

    Bombay curry med köttfärs

    Som omväxling till fredagsmys-tacos är bombay curry rätten riktigt festlig

  • monicadanell 8 februari 2011

    biffar med feta ost det är mummsigt

  • knyppeltanten 8 februari 2011

    Jag brukar blanda hoisinsås i smeten till köttfärslimpa och sen bre lite till ovanpå när den är klar.

  • The_mama97mia 21 februari 2011

    Önskar jag kunde döpa om hela tråden till - Ditt Bästa Köttfärsrecept/tips!

    *puffar*

  • kekke46 21 februari 2011

    Pannbiffar i grönpepparsås

  • sikaal 21 februari 2011

    Vi pratade just om Biff á la Lindström idag, det är en god färsvariant tycker jag!

  • The_mama97mia 21 februari 2011

    Bra pris på Blandfärs här i veckan ser jag när jag går igenom reklamen.
    Biff á la Lindström har jag inte gjort på hemskt länge! Tack för tipset!

  • boz1965 21 februari 2011

    Klassisk biff à la Lindström

  • martina63 21 februari 2011

    Varför inte en hederlig chili con carne? passar som smäcken i denna sibiriska vinterkyla!!

  • CillaM 21 februari 2011

    Här kommer ett lite annorlunda färsrecept: Köttfärsrulle, 4 pers

    Blanda blandfärs med valfria kryddor.
    Platta ut till en rektangel på ett bakplåtspapper eller plastfolie.
    Bred på dijonsenap.
    Lägg på rökt skinka över hela färsrektangeln och avsluta med att lägga på tunt skivad tomat.
    Krydda med lite grönt.
    Rulla ihop som en rulltårta och stek i 200 gr ugn cirka 30 minuter.
    Servera med en valfri sås (gräddsås, tzatziki).
    Kan varieras i det oändliga med olika fyllningar (svamp o bacon, paprika och crème fraiche, champinjoncrème o.s.v.).

  • kattgnag 21 februari 2011

    ALLTID gott med soppa dessa kalla dagar. Denna var längesedan jag gjorde så nu är det dags igen - JÄTTEGOD!

    11:e köttfärssoppan

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.