Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad grillar ni i helgen?

  • MatAnders 18 april 2008

    Tänkte nog variera fläsk karren mot lammfärs kebab med tzatziki i morgon med grillade tomater.

  • Dorisrecept 18 april 2008

    Hos oss blir det premiär grillning(H) och det blir faktiskt fläskkarré(H)

  • bernit 18 april 2008

    Jag har gjort ren grillen idag så imorgon blir det grillen - jag blandar både entricote, fläskkarré och har någrra smakrika tyska korvar som också åker på.
    Till det min sås och förmodligen rostade rotfrukter

    Sås - BBQ


    /BÅ :p

  • Gnagett 18 april 2008

    Idag blev det sataykycklingspett på grillen och imorgon får det bli fläskfilè. Grillat är alltid godast så här i början på säsongen.

  • MatAnders 18 april 2008

    Skrivet av Dorisrecept den 18 apr 2008

    Hos oss blir det premiär grillning(H) och det blir faktiskt fläskkarré(H)



    Inte fel min favorit marinerad e kanon tycker jag.

  • Dorisrecept 18 april 2008

    Skrivet av MatAnders den 18 apr 2008

    Skrivet av Dorisrecept den 18 apr 2008

    Hos oss blir det premiär grillning(H) och det blir faktiskt fläskkarré(H)



    Inte fel min favorit marinerad e kanon tycker jag.


    Den ligger redan nu i marinad så det blir nog kanon:)

  • sonja55 18 april 2008

    Imorgon blir det skinksnitsel som får ligga i marinad ca. 8 tim. och potatisgratäng

    Vi har mycket snö kvar här ännu men man blir ju sugen på grillat i alla fall

  • Queenie 18 april 2008

    Mitt favoritgrillrecept är helt klart:

    Helstekt fylld fläskfilé med kall mango chutneysås

    Har redan handlat mat för hela helgen så det blir ingen grillning här, men första gången jag ska grilla för i år kommer det garanterat att bli det receptet.

  • tantdrake 18 april 2008

    ... " farlig korv " på pinne i skogen...finns ingenstans att ställa grillen än :p Härligt med djupsnö och sol och skoter efter älven (L)

  • monel 19 april 2008

    Här blir det helgrillad kyckling och potatisgratäng (L)

  • anluk 19 april 2008

    ÄNTLIGEN grillpremiär (Y):p

    Det blir dotterns favorit



    Underbart gott!

  • jas65 19 april 2008

    Inför grillsäsongen så vill jag rekomedera en bra bok av Jonas Borsse'n Absolute heat din grill - barbeque bok
    Mvh
    Höfta mera vid grillen i sommar

  • jas65 19 april 2008

    Glace recept i denna tråd:

    10 personer)

    All round glaze:
    Denna glaze passar bra till alla sorters kött; nöt, fläsk och kyckling. Glazen håller bra i en flaska i kylen

    1 dl sirap
    1 msk soja
    ½ dl öl
    1 tsk tabasco
    ½ dl barbecuesås (hp eller annat fabrikat)

    Skaldjursglaze:
    ½ dl flytande honung
    1 msk senap
    ½ dl skuren dill
    ½ dl teriyaki sauce
    2 msk worcestershire sauce
    2 msk barbecuesås
    ev. lite saft från citron
    ev. några droppar tabasco

    Söt vitlöksglaze:
    2 tsk dijonsenap
    2 msk soja
    2 msk teriyakisås
    4 msk chilisås
    2 msk sirap
    1 dl olja
    2 msk finhackad vitlök

    Chiliglaze:
    2 ½ dl sweet chili sauce
    1 dl worcestershire sauce
    ½ msk HP sås
    ½ msk chilisås
    1 dl honung
    salt
    svartpeppar

    Asiatisk glaze:
    4 msk soja
    4 msk teriyaki sås
    1 msk honung
    ½ dl olja
    2 msk tomatpuré

  • 19 april 2008

    :D:D:D

    Tyvärr hittade jag denna tråd lite sent...premier grillningen skedde redan den 8/3. och då hamnade det 2 stycken Fläskstekar på ca 2.5kg tillsammans...grillat på svag värme och låååång tid..ca 4 timmar ...köpte en gourmegrill för några år sedan. och den har blivit väl använd....kombi grill kan man mer kalla den..har rökt fisk i den och även rökat kött. Halstat fisk. och så grillat med den...Fantastisk grill med många möjligheter.....

    Trevlig sommar på er..

  • The_mama97mia 23 maj 2008

    Hoppas vädret lovar sköna grillstunder i helgen. Lägger karréskivor i marinad helt optimistiskt.

    Jag undrar om ngn testat att göra ngt med smördeg på grill????

    Har ngn testat att ha enbart Mango chutney som glaze?

    Jag har en hel del mogna äpplen jag behöver göra ngt med. Grilltips på detta????

  • nettans 23 maj 2008

    Fläskfile med hemmagjord färskpotatissallad, mums!

  • tina62 23 maj 2008

    Vi har grillat till och från i 3 veckor nu men i kväll blir det marinerade fläskotletter med potatissallad.

  • The_mama97mia 24 maj 2009

    Dags att damma av denna tråden för årets säsong.
    Vad har ni grillat idag?
    Här blev det spett - grönsaksspett (broccoli, lök, röd paprika) penslade med olja bara o lite salt, sen köttbullar invirade i bacon, varvade med körsbärstomater på spett (trä, blötlagda)
    nästa spett variant var laxfilé, först fick laxen ligga o rimma till sig lite med bara salt på, sen delade jag den o trädde upp på spett.
    Sen hade jag en kycklingfilé som jag bara hade grillkrydda på , penslade med lite olja där med. Delade filén i fyra längder som fick gå på träspett med.
    Slutligen hade jag kokt färskpotatis, den första svenska för i år, som bara värmdes o penslades med olja.
    Heaven!

  • emaxen 24 maj 2009

    :)Grillade rostas med endast lite pepparmix på(Y)
    Blev kanongoda:p
    Kokade färskpotatis och skördade sallad och rädisor ur mitt nya trädgårdsland, nämnligen det utslängda badkaret, växer så det knakar i solväggen.(H)

  • The_mama97mia 24 maj 2009

    Skrivet av emaxen den 24 maj 2009

    :)Grillade rostas med endast lite pepparmix på(Y)
    Blev kanongoda:p
    Kokade färskpotatis och skördade sallad och rädisor ur mitt nya trädgårdsland, nämnligen det utslängda badkaret, växer så det knakar i solväggen.(H)


    Hehe, nytt sätt att använda badkar på... Tjohoo!
    hur gör du med badankorna?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.