Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad grillar ni i helgen?

  • alvig 24 maj 2009

    I helgen blev det:
    Amerikagrillad entrecote med majssalsa, chipotlemajonnäs och sötpotatis

    Kanongott!:D

  • Monika46 24 maj 2009

    Jag grillade dessa goda revben och hade alla tillbehör samt klyftpotatis och grönsallad till. Supergott.(Y):p

    Amerikanska revbensspjäll med coleslaw

  • Lenkan 25 maj 2009

    I torsdags grillades det marinerade fläskkotletter, i fredags blev det flintastek och i lördags grillades hemgjorda hamburgare

  • The_mama97mia 25 september 2009

    Jag vägrar inse att det kan närma sig slutet på grillsäsongen, för många, så jag puffar upp tråden. Vi har härligt väder här i Östergötland, Jag har en dejt med Mr Weber ikväll och vi ska tillsammans laga ngt gott av en bit entrecote. Tänkte mig grillade ostfyllda vita paprikor till detta, samt bakad potatis på grillen, ngt gott smör till.

  • MatAnders 25 september 2009

    Jag ska ha fest på lördag så då blir det rejält med souvlaki och kycklingfile som marinerats i min thai kyckling marinad så massa spett blir det. :)

  • Lena 25 september 2009

    Vi håller på att grilla karré till middag idag..(L)
    Så det ska bli så himla gott(Y)

  • maria_wijk 25 september 2009

    Skrivet av mama97mia den 25 sep 2009

    Jag vägrar inse att det kan närma sig slutet på grillsäsongen, för många, så jag puffar upp tråden. Vi har härligt väder här i Östergötland, Jag har en dejt med Mr Weber ikväll och vi ska tillsammans laga ngt gott av en bit entrecote. Tänkte mig grillade ostfyllda vita paprikor till detta, samt bakad potatis på grillen, ngt gott smör till.


    Grilla kan man ju göra året om (iallafall om man som jag bor i eget hus) även om man sitter inne och äter om det är kallt ute.

    Kycklingfilé, fläskfilé, fläskkotlett, fläskkarré, älgbiff är väl exempel på sådant som grillas här. Tillbehören beror på väder och humör, antingen bara en grönsallad eller så kan det bli hemlagad klyftpotatis med köpt lohmanders bea-sås.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.