Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad har du i din köttfärssås?

  • popik 4 augusti 2008

    Håller med Matanders att kryddpeppar är jättegott i köttfärssås dessutom brukar jag ha i riven morot och hackad blekselleri, det ger jättegod smak.

  • Sockerbubblan 4 augusti 2008

    KANEL! Är ett absolut måste för att den ska smaka som den ska (Y)

  • softis 4 augusti 2008

    Min köttfärssås innehåller blandfärs,röd å grön paprika,gul lök,tomatpurrè,spadet från champinjonburk(ej svampen-isånafall färska skivade champingjoner),chillisås,tabasco,cayennepeppar,chillipeppar,paprikapulver,svartpeppar,salt,oregano och grädde så den blir riktigt krämig å god.Serveras med massor med riven ost till (Y)

  • EnsammaMamman 4 augusti 2008

    Inlagda paprikastrimlor är jättegott att ha i.

  • monac 4 augusti 2008

    ajvar,tomatpuré,hackad gullök & fint rivna morötter,oregano,passerade romater.(Y)

  • ikah 4 augusti 2008

    Bryner köttfärs, rör ner salt, vitpeppar och santa marias köttfärskrydda.
    Blandar ner kethup och låter fräsa lite. Häller på lite vatten och slår på grädde
    som får koka in lite.

  • MatAnders 4 augusti 2008

    Skrivet av ikah den 4 aug 2008

    Bryner köttfärs, rör ner salt, vitpeppar och santa marias köttfärskrydda.
    Blandar ner kethup och låter fräsa lite. Häller på lite vatten och slår på grädde
    som får koka in lite.


    Håller med men jag kör knorr´s grillkrydda till just detta och hellst heinz ketchup, har även i lite burkchampinjoner.(Y)

  • The_mama97mia 4 augusti 2008

    Håller med många andra ovan, jag gör på nötfärs, har alltid i lök, vitlök, krossade eller passerade tomater, reder aldrig av, har aldrig i grädde. Men jag har både oregano och basilika i. Mkt svartpeppar. Ibland är det gott med bacon i små bitar eller rökt skinka finhackad, då ska det också vara persilja i. Riven morot är ett bra knep för att få mer fibrer o bonusgrönsaker...
    Tomatpuré går ju i förstås o ibland ngn kalvfond eller grönsaksfond.
    Och.. det blir aldrig exakt lika... man tager vad man haver....

  • Glitterfia 4 augusti 2008

    Gör alltid min köttfärsås på samma vis varje gång och den får små puttra ca 1 timme. Använder dessa ingredienser:

    Köttfärs, lök, vitlök, krossade tomater, tomatpuré, köttbuljongtärning, salt, svartpeppar, timjan, oregano, CajP`s grillkrydda caramba, rosen paprika och ketchup.

  • eke85 4 augusti 2008

    Jag brukar ha köttfärs,lök,créme fraiche vitlök, ,ketchup,tomatpuré, champinjoner, kalvfond, soya salt och peppar(Y)

  • zizzi08 4 augusti 2008

    Man måste ha massa goda kryddor gärna färska och smaksatta krossade tomater mycket vitlök
    och sälv klart ost till:D

  • Svesse60 4 augusti 2008

    Den här köttfärssåsen brukar ha på pizzan, supergod! (Y)
    Bertas köttfärssås

  • Kicki8 4 augusti 2008

    Älg eller ibland nötfärs. Krossade tomater och créme bounjour cusine vitlök ock örter samt soya.
    Eller krossade tomater, köttbuljong, soya , vitlök, créme fraiche , svart peppar.
    Vill man dryga ut är det gott med squash i tärningar,majs, färska tomater, champinjoner mm

  • kickiekblad 5 augusti 2008

    tomater champinjoner paprika créme fraiche ketchup å lite grädde

  • MrsG 5 augusti 2008

    Gör min köttfärssås efter ett recept som kommer ifrån Italien och smakar som riktig Italiensk sås.
    Rivna morötter, selleri, gul lök, köttfärs, tomatpure, röd vin, kött buljong, vitlök, italienska kryddor såsom oregano och basilika, salt och peppar.
    Denna sås skall minst puttra i 3-4 timmar och blir bättre ju längre den står. Går bra att ha i Lasagne eller bara till pasta.:p

  • matPia 8 augusti 2008

    Nötfärs (salt,sv.peppar,paprikap.)
    purjolök,lite skivad ingefära ev.vitlök
    1burk skalade tomater,tomatpure
    zuccini
    aubergin
    färska champinjoner
    samt en klick yoghurt brevid:D(Y)

  • matPia 8 augusti 2008

    (L) Glömde ..färsk basilika

  • matPia 8 augusti 2008

    (L) Glömde färsk basilika

  • Annse 8 augusti 2008

    Jag brukar ha i en burk ananas. Jättegott!

  • MatAnders 8 augusti 2008

    Skrivet av Annse den 8 aug 2008

    Jag brukar ha i en burk ananas. Jättegott!


    Det kan jag faktiskt änka mig att det blir gott och fräscht.
    Tack för tipset!(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.