Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad hitta på???

  • Lenkan 27 februari 2009

    Igår hade vi middagsbjudning och därför blev det lite lyxigare mat för en torsdagskväll: skinkstek, ugnspotatis och champinjonsås. På fredagar brukar vi alltid äta något lite "godare" och "festligare", men jag är sååå trött på pizza och tortillas! Någon som har förslag på vad jag kan göra för mat ikväll? Känner ingenting för något avancerat eftersom jag slavade vid spisen igår och helst vill tillbringa större delen av kvällen i soffan :p

  • bernit 27 februari 2009

    Skrivet av Lenkan den 27 feb 2009

    Igår hade vi middagsbjudning och därför blev det lite lyxigare mat för en torsdagskväll: skinkstek, ugnspotatis och champinjonsås. På fredagar brukar vi alltid äta något lite "godare" och "festligare", men jag är sååå trött på pizza och tortillas! Någon som har förslag på vad jag kan göra för mat ikväll? Känner ingenting för något avancerat eftersom jag slavade vid spisen igår och helst vill tillbringa större delen av kvällen i soffan :p


    Enligt min mening är det mesta "godare" och "festligare" än pizza och tortillas så det borde inte vara så svårt :p:p:p

  • Mellanbellan 27 februari 2009

    Detta blir klart medans du kokar ris eller potatis.
    God filé i grönpepparsås

  • MammaModesty 27 februari 2009

    Här kommer tre enkla och "fredagsmys" tips

    Grekisk sallad
    Räkor- Camberi al vino Bianco
    Plocktallrik

  • Gnurf 27 februari 2009

    Gör någonting a la Carbonara...koka spaghetti, vispa ihop några äggulor med salt, svartpeppar och en smakrik ost. Fräs ihop tärnat bacon/skinka/kassler med en finhackad lök. Kör ihop hela rasket och blanda med den nykokta varma spaghettin...

    Tidsåtgång 11min....typ.....(den tid det tar att koka pastan)...:D

  • AnneNi 27 februari 2009

    Kanske något så enkelt som pasta med köttfärssås?

  • The_mama97mia 27 februari 2009

    Skrivet av Gnurf den 27 feb 2009

    Gör någonting a la Carbonara...koka spaghetti, vispa ihop några äggulor med salt, svartpeppar och en smakrik ost. Fräs ihop tärnat bacon/skinka/kassler med en finhackad lök. Kör ihop hela rasket och blanda med den nykokta varma spaghettin...

    Tidsåtgång 11min....typ.....(den tid det tar att koka pastan)...:D


    Det blev det här igår, så gott, nykokt pasta, rör ned ett ägg i tallriken (jag tar hela ägget), rikligt med peppar o riven ost... Mums!

  • Gnurf 27 februari 2009

    Mmm...det är ju så enkelt å lätt att variera...kör med färdiggrillad kyckling istället för "bacon"...eller rester från en skinkstek :D...eller rökt lax...eller gravad lax...eller kräftstjärtar...eller rökt makrill...eller frästa wokgrönsaker...

    Eller...eller....eller....

    http://www.youtube.com/watch?v=3khTntOxX-k

    Skrivet av mama97mia den 27 feb 2009

    Skrivet av Gnurf den 27 feb 2009

    Gör någonting a la Carbonara...koka spaghetti, vispa ihop några äggulor med salt, svartpeppar och en smakrik ost. Fräs ihop tärnat bacon/skinka/kassler med en finhackad lök. Kör ihop hela rasket och blanda med den nykokta varma spaghettin...

    Tidsåtgång 11min....typ.....(den tid det tar att koka pastan)...:D


    Det blev det här igår, så gott, nykokt pasta, rör ned ett ägg i tallriken (jag tar hela ägget), rikligt med peppar o riven ost... Mums!

  • lisbethv 27 februari 2009

    Räkor aioli bröd o vin inget slavande vid spisen här inte(Y)

  • Lenkan 27 februari 2009

    Tack för alla fina tips! Tyvärr var vi tvungna att åka in till sjukhuset för svärfar var dålig, så det fanns inte tid att laga nån mat alls. Har precis kommit hem och trots att jag var trött på pizza så blev det mat från pizzerian, kebabsallad för mig.

  • LEDIVO 27 februari 2009

    Hoppas din svärfar mår bra nu.
    Det är ju försent denna fredag, men det kommer säkert fler när du eller andra här på sidan känner för lite lättlagad fredagsmat eller helt enkelt inte hinner stå vid spisen
    Risrand med kyckling och räkor

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.