Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad lagade du för vegetariskt senast?

  • peterbjurstrom 12 maj 2009

    Lagade vegetariska korvar idag, kryddade med chili, kapris och pepparrot. De blev vansinnigt goda. Går nog bra att grilla också!

    http://smakligtochgott.blogspot.com/2009/05/vegetarisk-korv-med-kapris-chili-och.html

  • Super_Mario 12 maj 2009

    Hmmm.. Jag at nudlar idag... Fast det kanske inte raknas som vegetarisk ... :p

  • Gnurf 13 maj 2009

    Tomatlinssoppa till lunch idag...en kombo av röd linssoppa och tomatsoppa...starkt kryddad med currypasta, chili och vitlök. Nybakt limpa till det...med keso som pålägg...(Y)

    Tyvärr är jag ju inte renlärig vegetarian så det blev även fint tärnad kassler i soppan :o MEN jag försöker allt mer anamma bön/balj/ärt-växter...har bla här på MK sista tiden samlat på mig olika recept på vegetariska biffar. Kanske testar nån variant framöver...:p Min personliga målsättning är eventuellt kanske möjligtvis litegrann förhoppningsvis kanske inställd på att minska ned på det röda köttet....:)

  • monac 14 maj 2009

    omelette med kantareller och smörslungade färska nässlor....
    nu är ju inte ägg "vegetarisk" direkt...men gott var det!(det var grädde oxå!:p)

  • monac 14 maj 2009

    kul sida Peter föresten...fanns ju mycket smått och gott där!:D(Y)

  • peterbjurstrom 14 maj 2009

    Tack, kul att du gillar sidan!

  • TessaA 17 maj 2009

    Det blev en indiskt kryddad grönsakspytt med potatis, blomkål, morötter och kikärtor tillsammans med en sås på yoghurt, mynta, citron och vitlök. Väldigt gott blev det iallafall!

  • peterbjurstrom 21 maj 2009

    Lagade sås på ärtor, soltorkade tomater och oliver idag. Åt den med pasta men jag misstänker att den skulle vara utmärkt till grillat.

    bild och recept
    http://smakligtochgott.blogspot.com/2009/05/sas-pa-grona-artor-soltorkad-tomat-och.html

  • The_mama97mia 21 maj 2009

    tja... grillade grönsaksspett. Inget avancerat. Varvade paprika, röd lök, gul lök, squash, aubergine. Saltade o ripplade lite olja på bara innan grillen.
    Men vi åt ju grillat kött till.

  • Erajscha 21 maj 2009

    Sist jag lagade vegetariskt måste vara när jag lagade pasta med sockerärtor, creme fraiche och ärtor.

  • kickiekblad 21 maj 2009

    En god grönsallad

  • mariaefors 21 maj 2009

    Wokade broccoli, morötter, ärter, majs, champinjoner och tofu.

  • gimmiahug 21 maj 2009

    Jag fick, efter ett par års letande, äntligen tag på rökt tofu här i Malmö och lagade en tagine på detta; med morot, svartrot, tomat och massor av kryddor; supergott!

  • kattgnag 21 maj 2009

    Hemmagjorda sojabönsbiffar med potatis och rödvinssås. (Y)

  • Moork 30 januari 2011

    Kolla testet av Fryst vegetarisk snitzel från Hälsans kök!
    http://morkomat.blogspot.com
    Per

  • svengelsk 30 januari 2011

    Kålrotslasagne
    Det här receptet tycker jag mycket om. Mina kålrötter växte inte i år, men jag använde rotselleri i stället och det var också gott

  • Josses 30 januari 2011

    Gjorde denna i matlåda till maken och mig en dag förra veckan när det var idétorka
    Pastasås

  • margabjo 11 mars 2011

    Ärtsoppa på gula ärter , lök ,buljong, och timjan , såå gott med ostmacka

  • The_mama97mia 14 mars 2011

    Kul att väcka den här gamla tråden.
    När jag gör vegetariskt blir det oftast - soppa...
    Igår en blomkålssoppa med lök, vitlök m.m. Så himla gott!

  • martina63 14 mars 2011

    Provade morotsoppa med riven ingefära, pressad apelsin och en klick sval yoghurt. Jätte gott och en riktig vitamin kick.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.