Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad lagar du i din lergryta? Recept önskas...

  • Supermom70 28 juli 2009

    Att laga mat i lergryta är ju så enkelt... Det sköter ju sig själv! (Y) Men jag har inte så många recept att välja på och min fantasi är usel..

    Kan du dela med dig av dina recept så vore jag tacksam! :D

  • MissBi 29 juli 2009

    Hoppas du prövat min "Kyckling i lergryta" - gör det annars! Den är så suupergod och enkel.
    Birgit

  • AnetteochJocke 29 juli 2009

    hej
    jag har ett gott recept till lergrytan om du tycker om curry (Y)

  • wimpan 30 juli 2009

    Det är bara att söka på lergryta här på MK det gjorde jag och hittade en massa goda recept,jag har lagt dom under lergryta i min kokbok om du inte orkar leta,lycka till.(Y)

  • evaldo 30 juli 2009

    Jag lagar allt möjligt i min lergryta. Stekar, kotletter, fisk korv och har provat det mesta och det blir både saftigt och gott att laga i en sådan.
    evaldo

  • kickiekblad 30 juli 2009

    Brukar göra kycklinggryta i den mums så gott

  • Vetebullen 30 juli 2009

    Jag gör det mesta köttet, oftast vilt i lergrytan. Har köttet i marinad ett par dygn i kylskåpet och sen marinad + kött ner i lergrytan. Det blir supergott och saftigt. Brukar också baka havrelimpa i lergrytan. Det blir också saftigt och gott bröd. (Y) Nedan får ni receptet om ni vill pröva

    Havrebröd i lergryta

  • solveigp 30 juli 2009

    potatis blir jättegott i lergryta. krydda som du vill tex salt,peppar ,vitlök o timjan,lite olja ovanpå. hela skalade potatisar alltså. 1-1,5 tim beroende på potastisstorlek.

  • Okänd 31 juli 2009

    Jag kommer att testa den här maträtten i lergryta nästa gång som jag gör den!

    Revbensspjällsgryta i ugnen

  • kattgnag 31 juli 2009

    Apropå denna fantastiska lergryta...Tycker ofta att min är för liten, alla ingredienser får sällan plats:(
    Bottendelen rymmer ganska exakt 2 liter vätska och sedan kommer locket därtill.
    Det lär finnas mer än en storlek på denna gryta men jag har ännu inte hittat nån större ute i handeln. Nån som vet var man kan finna en lergryta som är större än min?

  • Supermom70 31 juli 2009

    Skrivet av AnetteochJocke den 29 jul 2009

    hej
    jag har ett gott recept till lergrytan om du tycker om curry (Y)


    Jag gillar curry! (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.