Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Våffeldagen

  • Penne 24 mars 2008

    Hade ingen aning om att våffeldagen, som är i morgon, förr kallades för vårfrudagen.

    ....som senare i folkmun omformats till våffeldagen, och gjort att vi kommer att käka en massa våfflor imorgon!

    Himla lustigt tycker jag!

  • Ernst76 24 mars 2008

    E den imorron? Det har jag missat helt, tur att du tog upp det. Nu blir ungarna (och frugan) glada.:D:D:D:D

  • enAnnan 24 mars 2008

    Här har barnen minsann full koll på att det är Våffeldagen,
    och jag gör allt för att slippa undan.

    Våfflor är fika,
    inte mat!
    :)

  • Okänd 24 mars 2008

    Våfflor är gott:):):)Men inte kom jag ihåg att våffeldagen är imorn:p

  • Hjotrongull 24 mars 2008

    Jodå....våffeldagen är imorgon...GOTT...tycker vi här hemma....:p:D(Y)

  • vanillalover 24 mars 2008

    Jag har ett kalasbra recept på våfflor här som man kan lägga ovanpå varandra utan att de blir sega... ÄLSKAR våfflor!!
    /Marie

  • Wombat04 24 mars 2008

    Mmmm ... en nygräddad våffla med en stor klick grädde på, och ovanpå det jordgubbssylt ...
    och sen tre till likadana, HAHAHAHA :p:p:p

  • lennali 24 mars 2008

    Ja, rackarns också det ÄR våffeldagen i morgon (var tvungen att kolla i kalendern). Men efter påskens onyttiga ätande tror jag att jag skjuter lite på min våffeldag.

  • anluk 24 mars 2008

    Våfflor är gott tycker vi oxå. Får försöka fixa till några imorgon.

  • BagarenMartin 24 mars 2008

    :Zyt:Ztyty:@yt:@ty:@ty:@t:@:@:@(H):o:o(H)tytyy(Y)ytytytytytyty(Y)(Y)(Y)tytytytytytytytytytyt(N)ytyt(N)yty(N)yt(N)tyt(N)tytyt

  • BagarenMartin 24 mars 2008

    :o:o:o:o:o:o

  • BagarenMartin 24 mars 2008

    :o:o:o:o:o:o

  • BagarenMartin 24 mars 2008

    :p:p:p:p:plollipop:p:p:p:p:p

  • acinorevtudo 24 mars 2008

    (Y)(Y)(Y)

  • mormormarianne 24 mars 2008

    Skrivet av vanillalover den 24 mar 2008

    Jag har ett kalasbra recept på våfflor här som man kan lägga ovanpå varandra utan att de blir sega... ÄLSKAR våfflor!!
    /Marie

  • mormormarianne 24 mars 2008

    Skrivet av vanillalover den 24 mar 2008

    Jag har ett kalasbra recept på våfflor här som man kan lägga ovanpå varandra utan att de blir sega... ÄLSKAR våfflor!!
    /Marie


    Hej!

    Hur bär man sig bäst åt om man ska grädda ett gäng våfflor som inte äts med en gång?

    Hemma går de ju åt vartefter , men jag tänkte grädda på jobbet (till 8 personer) och våfflorna måste vänta tills jag har gräddad till alla först.

    Du verkar kunna dethär med våfflor, vad säger du?
    Tacksam för svar,
    mormormarianne

  • tulipan 24 mars 2008

    attans är det i morrn det är våffeldagen.. jisses va familjen här hemma kommer å va glada i morrn.. ungarna älskar juh våfflor.. bara å ta fram våffeljärnet i morrn hör jag... å ge järnet*hehe*

    Trevlig och smaklig måltid morrn hörrni gott folk


    (L)våfflor(L)

  • Ketronya 24 mars 2008

    Någon som vet om man kan göra våfflor utan våffeljärn? Hade velat käka våflor imorrn men har inget våffeljärn och har inte riktigt råd att köpa något den här månaden...(N)

  • sannaotto 25 mars 2008

    Dessutom är det Tranedagen så Ni har väl fyllt allas upphängda strumpor med godsaker!/sannaotto (PS Denna sed förekommer nog bara i södra Sverige)

  • monel 25 mars 2008

    Det har jag aldrig hört talas om förut. Tänk vad mycket nytt man lär sig här :D

    Skrivet av sannaotto den 25 mar 2008

    Dessutom är det Tranedagen så Ni har väl fyllt allas upphängda strumpor med godsaker!/sannaotto (PS Denna sed förekommer nog bara i södra Sverige)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.