Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Var serverar man till rödspätta?

  • Glitterfia 1 juli 2008

    Remouladsås (mills på tub) allra bäst (L)
    Brukar äta äggmos, tycker det blir så gott med ett hackat kokt ägg i. Antal ägg beroende på portioner.

  • kickiekblad 1 juli 2008

    ny potatis å en sås gjord på gräddfil majonäs dill senap

  • bernit 1 juli 2008

    Rödspätta a´la Blidberg.
    en klassikeer där man steker spättan hel, öppnar de två översta fileèrna, tar ur mittbenet, fyller den med gräddstuvade champinjoner, lägger tillbaka fileèrna ovanpå och toppar med en citronklyfta och ev. ett par sparrisar.
    Kokt färskpotatis till, MMMmmmm

    /BÅ :p

  • bernit 1 juli 2008

    Skrivet av Barnfamilj den 19 jun 2008

    I dag hade jag tänkt att ha färdigpanerad rödspätta från frysdisken, vilket är en av de få fiskar mina barn äter. Är det någon som har ett förslag på vad man kan servera till? Dottern vill alltid ha mos till men jag tycker att det börjar bli lite tråkigt. Tacksam för alla förslag.


    Synd att du inte har tillgång till färsk Rödspätta - kan inte jämföras med en fryst panerad. Vi är lyckligt lottade här på västkusten vad gäller färsk fisk.

    /BÅ :p

  • marilyn 1 juli 2008

    Creme fraiche med örter är supergott som sås till fisk.(Y)

  • vitchokladkaka 20 augusti 2008

    kokt potatis eller pommes frittes med remouladsås o sallad!

  • kickiekblad 20 augusti 2008

    brukar ha potatis å så gör jag en sås på gräddfil majonäs senap och dill mums

  • Granfot 20 augusti 2008

    Vet inte om det fungerar med rödspätta, men när jag var mindre (och ibland fortfarande) så var Felix Hamburgerdressing favoriten på fiskpinnar. Borde vara i stort sett samma sak med panerad spätta?

    Annars är kokt potatis, pressad citron och stuvad spenat numer favoriten till all panerad fisk. (Tror jag, har inte testat riktigt allt än. :D )

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.