Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vardagsmat?

  • MrsC 12 november 2007

    Vad sägs om den här//

    Snabba köttfärslimpan
    För 4 port

    Jätte snabb och lätt

    Ingredienser
    500 g köttfärs
    2 dl Lätt Creme Fraiche eller gräddfil
    1 påse Knorr(pulver) fransk löksoppa
    Gör så här
    Gegga ihop.
    Forma till köttfärslimpa.
    I smord ugnsfast form.
    I ugnen 175 grader, 30 - 40 min.
    Klart!

  • matvraket 12 november 2007

    Toppentips allting ju! det där med köttbullar o falukorv o dylikt har jag testat och tröttnat på. Men tack så mkt för alla nya rätter! Spännande! Det kommer aldrig mer bli vardagsmat hos mig! :)

  • Chocolate 12 november 2007

    Omelett med lite av varje i. Idag blev det med spenat och keso i. Keso är suveränt i en omelett, fyller ut och gör det hela lite matigare. Annars gör jag ofta storkok på grytor och fryser in i portionsstorlekar.

  • Mammamu 12 november 2007

    Fräs köttfärs och krydda med sötsur chilisås. Fyll varma pitabröd med såsen, gurka, tomat och ngra salladsblad samt en klick creme fraiche!(H)

  • Amika 23 november 2007

    Köp pitabröd och fyll dem med sallad och rökt skinka, eller gör laxpasta. JAg har recept på den på min sida. Den går väldigt snabbt att göra. :)

  • sassa_s 23 november 2007

    jag brukar göra ris, currysås och stekt kyckling, sallad till.

  • ElinKramer 23 november 2007

    Skrivet av matvraket den 7 nov 2007

    Vilken maträtt brukar du laga på vardagen, då du har ont om tid och bara vill ha mat snabbt? Vill gärna ha tips!(Y)

  • ElinKramer 23 november 2007

    Skrivet av matvraket den 7 nov 2007

    Vilken maträtt brukar du laga på vardagen, då du har ont om tid och bara vill ha mat snabbt? Vill gärna ha tips!(Y)[/quote

    det snabbaste du kan göra då är min bandspaghettiröra, tar inte alls lång tid att göra. gå in på min sida så hittar du mer:D

  • evaldo 23 november 2007

    Jag lagar allt mellan himmel och jord.
    Det kan vara köttfärslimpa, spagetti, stek, revben, paj,piroger, soppor, fiskoch skaldjur ibland också, m m.
    Tycker om att prova nya, utländska rätter.

  • nilami 23 november 2007

    Jag brukar göra världens snabbaste pasta sås:
    Koka pasta, häll av vattnat och häll tillbaka pastan i katrullen, rör ner lite creme fraish eller dyligt + lite strimlad "mack-skinka" + kryddor och ev tomat puré. Hela rätten blir varm av plattans eftervärme - skälp upp på tallrik och ät.

  • Bjernhed 23 november 2007

    Här i vårt hem är vi lyckligt lottade med ha mycket lokala råvaror. Såväl färsk fisk som viltkött. Det är inte alltid som vi har tid att laga det vi vill - då det kan ta lite mer tid i anspråk än vad vi just då orkar med.

    Något som mättar och som är jättegott att såväl äta nylagat som att ta med dagen efter i lunchboxen är gammal hederlig Fläskpannkaka.

    Denna kan du dessutom variera ganska mycket med vad du har tillgång till i kylskåpet.

    Du behöver inte rimmat fläsk byt ut det till ex-vis korv, kassler, rökt kött av något slag.

    Du behöver inte nödvändigtvis inte endast ha vetemjöl i smeten. Blanda upp vetemjölet med havregryn ex-vis.

    OBS! Glöm inte lingonen! Det söt-sura är såååå gott. Har du inte lingon pröva med Turkisk Yoghurt (på burk).

    Låt fantasin flöda - du kan inte misslyckas! :)

  • MrsC 25 november 2007

    Man fixar lätt hemma tunnbrödsrulle med mos och korv när det ska gå fort och snabbt och det är hungersnöd...:p

  • minikocken 25 november 2007

    Jag älskar och variera matlagningen, men den senaste tiden har det blivit väldigt mycket från Niklas mat :p Underbart god mat som inte tar ens timmen att tillaga.....Titta in på svt.se/mat så hittar du massor goda recept....

  • Teklund 6 december 2007

    Superenkelt och gott.

    Koka makaroner eller annan pasta,
    fräs bacon med lite lök
    Blanda ihop dom färdiga makaronerna med bacon, ha i lite vitlök
    knäck i ett ägg och sen strö över ost!

    En klar favorit härhemma hos mig. Och enkel, mycket enkel o snabb med att göra :-)

  • Aspholme 7 december 2007

    Köttfärssås och Potatismos, har ni prövat detta?

  • tuden 7 december 2007

    Nä det har jag inte prövat men det låter intressant ska teste det:)

  • jessicasangre 25 december 2007

    Hej hej.

    En grej som är ganska gott är att köpa Keldas färdiga karibiska soppa och en grillad kyckling bit som jag delar isär och tillsammans med en burk wokade grönsaker har i och kokar upp. Gott att späda med kokosmjölk eller vanlig mjölk. Vitlök är också gott att hacka i med extra kryddor om så önskas. Testa! Lycka till.(Y)

  • Okänd 26 december 2007

    Jag gillar också köttfärssås och mos,gott.tips på vardagsmat:Koka en kastrull med potatis så har du bara att steka upp tillsammans med tex.rökt skinka och ägg.Koka pasta och gör en sallad med skinka eller korv och ett gott bröd till det.Pulverrotmos blandat med vanligt pulvermos och en färdigkokt köttkorv,jättegott.Gratinera kassler eller fisk,det sköter sig självt i ugnen.Listan kan bli lång av enkla rätter,men nu sätter jag punkt.

  • evaldo 26 december 2007

    Jag brukar göra som lenastephanopoulos, har färdig mat i frysen efter storkok. Ett bra sätt är att laga mycket på en gång och frysa in. Det är bara att ta fram sen i veckorna om du har brådis.

  • Okänd 26 december 2007

    (Y)(Y)

    Skrivet av mrsc51 den 12 nov 2007

    Vad sägs om den här//

    Snabba köttfärslimpan
    För 4 port

    Jätte snabb och lätt

    Ingredienser
    500 g köttfärs
    2 dl Lätt Creme Fraiche eller gräddfil
    1 påse Knorr(pulver) fransk löksoppa
    Gör så här
    Gegga ihop.
    Forma till köttfärslimpa.
    I smord ugnsfast form.
    I ugnen 175 grader, 30 - 40 min.
    Klart!
    Jättegott hälsar Liliane.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.