Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Varma mackor - vad har du för gott på dina?

  • imse 6 mars 2008

    Varma mackor var det, jag har en god med cypriotisk ost och en annan med chevre.
    http://mimmismat.wordpress.com/2008/01/26/halloumitoast/
    http://mimmismat.wordpress.com/2008/01/01/chevretoast-med-hjortron/

  • bernit 6 mars 2008

    Varm macka med färska kantareller stekta och inkokta i sin egen saft och lite grädde - gratinerad

    /BÅ :p

  • The_mama97mia 6 mars 2008

    har ett recept på stekta mackor i mina recept - med en fyllning av purjo, smör o kaviar. toppas med stekt ägg. Inte varma mackor i ugn direkt, men receptet kan anpassas för typ smörgåsgrill.

  • bellona 6 mars 2008

    Brukar ta rostbröd breder lite smör på, tacosås+lök+skinka+tomat+ost och sist ovanpå lite pizzakrydda:) Det är jättegott!!

  • lennali 6 mars 2008

    Skickar tre förslag, de är dom jag brukar variera mellan.
    Varm tonfisksmörgås
    Gratinerad lövbiffsmacka
    Grillad salamimacka

  • Jenny_me_Y 6 mars 2008

    pepparsalami med bri- eller pepparost.

    Eller satziki!(Y)

  • tina62 6 mars 2008

    Skrivet av Hjotrongull den 12 jan 2008

    Skrivet av Liliane den 12 jan 2008

    Franska eller thekaka
    Skink-och champinjonsstuvning
    Rökt skinka
    Tomater
    Massor av ost
    Det är jättegott med köttfärssås på varma mackor också,men då ska inte såsen vara så lös.(Y)


    Så gör jag också(Y) fast jag toppar med lite pizzakrydda på toppen!!Gott!!(Y)


    Kan även ta curry , köttfärsås, bacon.......allt funkar:D

  • tulipan 6 mars 2008

    Min sambo brukar göra varma smörgåsar med murkel stuvning.. attans så gott.. bra med en duktig svamp plockare i huset:-P

  • Lotten_J 7 mars 2008

    Jag har Pågens formfranska för den blir så oerhört krispig, sätter smör på utsidan ( eftersom jag har smörgåsgrill) sen sätter jag mjukost med skinksmak, en skinkskiva, tomatketchup, vanlig ost och svartpeppar. En annan variant är: Naturell mjukost, ketchup, hamburgerkött, vanlig ost o sv.peppar. Brukar även ha räkstuvning när jag vill bryta av från det övriga och det är också jättegott.

  • Heisjo 7 mars 2008

    Oftast har jag bara ost och skinka, men det r riktigt gott att lägg på en ananasskiva oxå!
    Gillar det enkelt de få gånger jag äter varma mackor:)

  • marinkovic 7 mars 2008

    (L)
    Vi använder kantarellstuvning,som toppas av lite finstrimmlad isbergssallad.Vi gör även mackor med skinka som vi breder senap på,ananasring & massor av ost som vi strö lite paprikapulver över,mums mums.
    När det gäller favoriten är det kantarellmackan.Min man & jag plockade 160 liter gula kantareller i höstas,detta var rekord.Tack & lov att man bor på landsbygden samt att det är svamprika skogar.

  • tulipan 7 mars 2008

    ja å då ska vi juh inte prata om trattkantareller. Dom kan man juh plocka ihjäl sig på nu för tiden. Förväller en jädrans massa och torkar resten. Annars svämmar frysboxarna över:-P
    Men attans så gott..

  • Fiona 7 mars 2008

    Oftast blir det toast här nu mera istället, eftersom man kan göra det samtidigt som man äter... Lite mysigt på fredagar till tv:n sådär.. istället för taco eller liknande.

    På varma mackor eller i toast har jag:
    Skinka/makrill i tomatsås/tonfisk
    Tomat/ananas
    riven ost
    oregano
    mozarella

    Hur jag blandar o kombinerar är olika, men en från varje rad i princip, fast inte alltid mozarella...

  • MissFrida 7 mars 2008

    Här kommer ett lite annorlunda förslag:

    Mixa smör/margarin med kaviar på tub och hackad lök.. Bred bladningen rätt så tjockt på vitt bröd och grädda i ugnen tills lite färg syns.

    En del älskar dom, andra är mer skeptiska.. Testa! Salt och gott är det - enligt mig!

    (Y)

  • Ketronya 7 mars 2008

    Vi brukar alltid ha jordnötsmör med bacon i små bitar på. Det är verkligen supergott, även om det låter konstigt! :D

  • kimpa 7 mars 2008

    Brukar ha Stekt kyckling, stekt bacon lite senap och ost!
    Till detta passar Sweet Chilisås alldeles perfekt!
    Avnjuts gärna med en kall ljus öl!!

    Mums

  • Wombat04 7 mars 2008

    Varma mackor är min favoritkvällsmat ... Jag gör dem enkla, breder på en blandning av fransk senap och tomatpuré, öser på med rå lök, kanske en skinkskiva och någon god stark ost. Och glömmer jag tomat- och löksalladen till blir jag evigt förtvivlad!

  • Queenie 7 mars 2008

    2 pkt bacon, tärnad, knaperstekt.
    1 gul lök, tärnad
    1 tomat, finhackad

    Stek löken, blanda ihop med knaperstekt bacon, lägg sedan i hackad tomat och stek runt lite till.
    Fördela på brödskivor och lägg på en smakrik ost.

    MUMS

    Helt klart min favoritmacka

  • Lilljeppe 7 mars 2008

    [recept]10480[recept]

    Mumsigt på varma smörgåsar(Y)

  • Lilljeppe 7 mars 2008

    räkstuvning
    Blev visst lite fel förra gången

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.