Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Varma mackor - vad har du för gott på dina?

  • AnnaBorwin 29 oktober 2010

    tonfisk och ost är inte dumt på varma mackor.:$

  • fridaooo 29 oktober 2010

    Falukorv i tunna skivor, lök och ketchup och lite oregano. och ost såklart.

    Tonfisk men purjolök, ketchup och ost.

  • TTJ 29 oktober 2010

    Brukar mosa ihop makrill i tomatsås och blanda i lite sambal oelek och ost ovanpå. Jag använder helst rasker-bröd till detta.
    Annars tycker jag att det är godast med dubbla mackor med skinka, tomat, ost och lite salamimjukost mellan. Speciellt om de tillagas över öppen eld i grilljärn......MUMS!(Y)

  • Cassiopeya 29 oktober 2010

    Har inte läst alla inlägg så vet inte om någon redan skrivit, men kantarellstuvning på både gula kantareller och trattkantareller är oslagbart! Några skivor ost på toppen \o/

    Köttfärssås, skivad tomat och ost, lite oregano på toppen.

    För att variera blir det ibland lök av olika sorter, oliver (helst svarta), mozzarellaost, salami, soltorkade tomater i olja, fetaost...mums :p

  • skatmara 29 oktober 2010

    Detta må låta underligt, men är fantastiskt gott, faktiskt: Torskrom, alltså konserverad (finns det, förresten, fortfarande?!), i skivor på mackorna som ska in i ugnen. Minns inte just nu om jag brukade (var ett tag sen) kröna med tomat eller så...
    Prova - jag lovar att det är smarrigt värre!

  • Marre73 29 oktober 2010

    Skinka
    1 bit inlagd päronklyfta
    Senap
    Ost
    Kanongott!

  • LEDIVO 29 oktober 2010

    En skiva skinka, sparris och beasås blir så smaskigt

  • florin 29 oktober 2010

    Varma mackor med renskav. Mycket gott! Tom. yngste äter fast han inte gillar varma mackor.

  • chilitajm 29 oktober 2010

    En söt-salt smörgås

    Smöra vitt skivat formbröd eller liknande och bred på ett rejält lager med vanlig Kalles Kaviar. Dela en banan på längden och sedan tvärs över. Lägg två bitar omlott på en smörgås. Kör smörgåsen i ugn tills kaviaren börjar se lite torr ut och bananskivorna mjuknat.

    OBS. ingen ost på. Det är betydligt godare än det låter, men naturligtvis inget för den som hatar kaviar.

    Smakar extra gott till öl {eat}

  • littlejohn 23 november 2010

    Gör en stuvning på laxsill,stek ett ägg och en skiva limpa. Lägg ägget på limpan och stuvningen ovanpå, klart att äta. Är enkelt och gott och man slipper värma ugnen.

  • soccermum 23 november 2010

    Jag älskar tonfiskstuvning på varma mackor men fler sorters stuvningar är goda såsom t ex champinjonstuvning, räkstuvning & kantarellstuvning..
    Jag brukar göra en vanlig vit grundstuvning och sedan delar jag upp den i olika skålar där jag sedan har i valfri smaksättning..
    I svampstuvningarna brukar jag även ha i en pyttedroppe kinesisk soja och i tonfisk- eller räkstuvningarna kan jag variera med dill som smaksättning ibland.. Ibland har jag riven ost på, ibland inte.

    (TIPS! Dessa stuvningar är även jättegoda som fyllning i crêps eller i det jag kallar en "enkel äggrätt" och som finns i åtminstone två varianter här på MK)

    Räklåda

    Tonfisklåda

    För att återgå till ursprungsämnet:
    Ungarna däremot vill bara ha rökt skinka och ost.. typ. Eller tacofärs. Om jag ska äta med rökt skinka och ost vill jag även ha sötstark senap, ananas och tomat på :P

  • chrisq 23 november 2010

    (Y)när vi ersäter en varm macka med middag tar jag bröd stekt hemgjord hamburgare lite stekt bacon på det sen stekt ägg o ost på gratinerar har dressing sallad o gröna tinade ärtor till mätt o belåten lite tabasco om jag vill ha hetta

  • Cassiopeya 23 november 2010

    Skrivet av chrisn den 23 nov 2010

    (Y)när vi ersäter en varm macka med middag tar jag bröd stekt hemgjord hamburgare lite stekt bacon på det sen stekt ägg o ost på gratinerar har dressing sallad o gröna tinade ärtor till mätt o belåten lite tabasco om jag vill ha hetta


    Mums! Hemmagjord hamburgare är den bästa (Y)

  • cloei 24 november 2010

    hej, jag har mycke variation på mina varma mackor, men favoriten är kantarellstuvning med tomat och ost över det är gott tycker jag :)

  • gunma 24 november 2010

    Jag gillar varma mackor med Makrill i tomatsås och riven ost på . Det är jättegott och det har jag i regel hemma när jag blir sugen.

  • SweetMess 24 november 2010

    Vet inte om någon skrivit det..
    Men skinka ost banan o curry är min favorit!

  • caris 24 november 2010

    skinka,senap, ananas, ost

  • rulltartan 24 november 2010

    Jag brukar ha makrill i tomatsås blandat med citronmajonnäs,citronpeppar,finhackad rödlök och så klart ost på.Det är jättegott.

  • soccermum 24 november 2010

    Skrivet av Ozzan den 24 nov 2010

    Vet inte om någon skrivit det..
    Men skinka ost banan o curry är min favorit!


    Jaaa! (Y) Det är verkligen jättegott :P

  • DoctorWho 24 november 2010

    Konserverade champinjoner direkt ur burken på smörad rasken, mycket ketchup på och svartpeppar + pizzakryddor el provelsanska örter. Om det finns några skivor skinka, rökt el kokt kvittar, strimlas de och läggs på före ketchupen. Mycket gott!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.