Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Veckans erbjudande

  • marielotta 31 augusti 2009

    Hej,
    tänkte att vi kunde hjälpas åt med att vara prisjägare. Och hjälpas åt att kolla runt i veckorna.
    Fyll gärna på. Själv vill jag gärna veta hur erbjudanden ser ut på hemköp...

    31 augusti.
    Coop
    nötfärs 49.90 kr/kg

    ICA
    Högrev av ox 59.90
    Kycklingfile (icakort) 49.90 kr/kg
    kassler dansk 49.90
    Revbensspjäll tjocka 49.90

    Netto
    fläskfile italien 49 kr/kg
    Bacon scan 3 pack 25 kr
    skinkstek köttcentralen 49 kr/kg
    rimmat sidfläsk 35 kr/kg
    Basmatiris 4,5 kg 69 kr
    vitkål 2 kr/kg

    Willys
    Eldorado kycklingfile 2 kg 75 kr
    Bordskyckling delar 2 st 50kr
    Falukorv Scan 2 st 40kr.

  • The_mama97mia 31 augusti 2009

    LIDL har picnicbog och fläskkarré för 39.90/kg, må-ons. Skynda fynda!

  • boz1965 31 augusti 2009

    CityGross:

    Gul Lök 5Kg - 9.90
    Oxstek (fransyska) - 59.90/Kg
    Svarta Sara (extralagrad Danbo) - 49.95/Kg
    Vitkål - 2.95/Kg

  • catlover 31 augusti 2009

    Hemköp:
    Edamer, 29:90 kg
    Benfri fläskkotlett 49:90 kg
    Kycklinglever (begränsat parti) 9:90 för 500 g (Kronfågel)
    Apelsiner 9:90 kg
    Jättefranska, Rasker 17:90
    2 st Yoggi Mini, 25:-
    Finns även lite annat smått och gott

  • marielotta 31 augusti 2009

    Hoppas det är fler än jag som gillar tråden och att vi lyckas hålla den vid liv länge...:)
    Tack för er hjälp.

  • The_mama97mia 31 augusti 2009

    Skrivet av marielotta den 31 aug 2009

    Hoppas det är fler än jag som gillar tråden och att vi lyckas hålla den vid liv länge...:)
    Tack för er hjälp.


    ja jag gillar detta! Har efterlyst det fast på fel sätt, tänkte utifrån säsongens varor och det finns en tråd om detta - vad vi frossar i nu...
    Tack marielotta!

  • Erajscha 31 augusti 2009

    varierar inte erbjudandena mellan olika platser i landet?

  • The_mama97mia 31 augusti 2009

    De stora kedjorna verkar ha rätt samstämmiga erbjudanden? I a f nedom Sthlm? Men det spelar ju ingen roll, man kan ju tipsa o tala om var man bor, för min del står det ju i min ruta,...

  • marielotta 7 september 2009

    Dags igen, ny vecka :)

    Konsum
    Benfri fläskkotlett i bit 49.90 kr/kg

    Kvantum
    Chumlaxfile 34 kr för 4x125g

    netto
    Skalade räkor 1kg 79 kr
    bacon 1kg 49kr
    taco kryddmix old el paso 10 kr/2st
    Soft tortilla old el paso (8st) 15 kr
    Makrillfile 3pack x2 42 kr
    hvitlöksbröd gamle mölle 2 packx2 12 kr.

  • boz1965 11 september 2009

    Lidl:

    2 st hyfsat stora purjolökar för 4.-
    Blomkål c:a 750 g för 7.-/st

    ÖoB:

    3 kg gul lök i nät för 10.-
    2 kg morötter för 10.-

  • annnil 11 september 2009

    Det går ju inte bara att jämföra priset.
    Är tex grönsakerna på Lidl svenska. Är köttet svenskt? Det är först när man vet lite mer om varan som det går att jämföra.

  • Shoutoutloud 11 september 2009

    på Coop Forum hade de svensk köttfärs för 39:90 / 800g, vet dock inte om det gäller i hela Sverige.

  • boz1965 11 september 2009

    Skrivet av annnil den 11 sep 2009

    Det går ju inte bara att jämföra priset.
    Är tex grönsakerna på Lidl svenska. Är köttet svenskt? Det är först när man vet lite mer om varan som det går att jämföra.


    Har man råd att lägga ut mer pengar än nödvändigt så får man såklart göra det. Men om jag har förstått det rätt är det ju inte det som den här tråden handlar om, utan om att hitta det som är billigast just nu. Plånboken bryr sig inte om ifall produkten är från Sverige eller från "tjottahejti". :p Har man tunn plånbok kan man inte kosta på sig att vara "matsnobb" (OBS! Sagt i största allmänhet och är inte riktat mot någon speciell person). Därför gillar jag den här tråden skarpt. TACK till dig, marielotta som skapade den! (L) Jag ska försöka att bidra så ofta och så mycket jag kan. :)

  • boz1965 11 september 2009

    CityGross:
    Pärssons "Tunna skivor" - 2st för 29.-
    Räkor med skal, 500g - 15.-/st (med kundkortet)
    Äpplen, Royal Gala - 9.95/kg

    Netto:
    3 pkt Zoéga's - 69.- (om man handlar annat för minst 100.-)
    Gödkyckling, fryst - 19.95/kg
    Bacon, 1kg - 49.-
    Festis, 1 flak (27x25cl Bric-pac) - 69.-
    Honung, 700g - 32.95
    Druvor, röda eller gröna - 15.-/kg
    Blodgrape, 4st - 10.-

    Lidl:
    2st hyfsat stora purjo - 4.-
    Blomkål, c:a 750g - 7.-/st
    Heinz ketchup 1kg, 2st för 35.-
    Rapsolja, 2st för 25.-
    Kalles kaviar - olika sorter - 21.90/st

    ÖoB:
    Potatismos 12p. (3 kockar - svenskt märke, påminner en hel del om Blå Bands pulvermos, om någon minns den, i smak och konsistens) - 13.90
    Potatis, 5kg säck - 15.-
    3 kg gul lök i nät för 10.-
    2 kg morötter för 10.-

  • boz1965 11 september 2009

    Sen har Lidl alltid fryst nötfärs, 500g för 19.90. Jag brukar köpa den och tycker att den är riktigt bra. Ska man använda den samma dag kan man snabbtina i kallt vatten på en halvtimme.

  • marielotta 11 september 2009

    hej,
    jo, iofs sant om att svårt att jämföra om man inte riktigt vet om det är svenskt eller utländskt. Men det är ju lätt avhjälpt. Om man vill så kan man ju skriva det....eller hur?
    Själv är jag liiiiiite nojjig (H) Köper helst inte utländskt kött...men kan tänka mig danskt...känner mig inte helt rationell där.
    Tack Boz1965 för ditt bidrag. Jag är tacksam och tycker om att få lite tips såhär.
    Du har rätt i att det är lite av ett prisjagande där billigast vinner. Hade man haft obegränsat så skulle iallafall jag satsat mer på ekologiskt mm, men det tillåter inte plånboken.

    Tack för alla bidrag denna vecka :)

  • Mistys 11 september 2009

    Willys : Irländsk lövbiff för 89 kr /kg
    Classic kaffe 2 för 39 kr
    Gouda ost 39 kr /kg
    Priserna gäller t.o.m söndag 13/9

    Jag köper normalt bara svenskt kött. Men har på senare tid fått flera bevis för att Irländskt kött håller bättre kvalitet än svensk och djuren föds upp och får beta i det fria. Det är mer än alla våra svenska kött djur får. Likaså Finländskt kött har bättre kvalitet än svenskt och hårdare kontroll än Sverige. Danmarks djurhållning är däremot urusel. Men precis som för många andra måste tyvärr plånboken styra , även om hjärtat säger något annat.

  • Mistys 20 september 2009

    Puffar lite! Vad ska man handla i veckan till bra pris:)

  • flabban 20 september 2009

    Jag är lite sent ute men än är det inte för sent. ICA-hårstorp -blandfärs 39.90/kg. Vecka 38

  • MosterNettan 20 september 2009

    Jag sparar mycket pengar på att handla i butiken nära mig, även om priserna kan vara lite billigare nån annanstans. Behöver då inte använda bil, det kostar ju också. Så resonerar jag.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.