Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Veckans erbjudande

  • boz1965 13 oktober 2009

    .

  • idea_ 16 oktober 2009

    Här i norrbotten har coop forum rotsaksvecka samt purjolök för tio kronor kilot, passade på att fylla på föråden då jag lagat grytor och lådor på det jag köpt. Ser fram emot att laga fransk löksoppa till veckan av de fina gula lökar jag köpt för 3,90/kg. Överväger även att besöka ICA supermarket som säljer högrev för 59.90/kg och vitkål för 2,90/kg.

  • The_mama97mia 19 oktober 2009

    Tyckte det var lite magert utbud denna vecka i reklamskörden, men COOP säljer oxfilé för 150 kr kg, ICA hade blandfärs för 39.90. Tycker det är sällan man hittar riktigt bra och billig nötfärs nu!
    ICA har dessutom rotsaksvecka med palsternackor, kålrötter, rödbetor m.m för 2.90. Blir en stor plåt med ugnsrostade rotsaker här!!!!

  • annnil 23 oktober 2009

    KÖPTE SVENSK FLÄSKFILÉ PÅ CITYGROSS FÖR 79 KR/KG.

    CITYGROSS HAR BÅDE BRA OCH BILLIGT KÖTT, TYCKER JAG. ETT STORT PLUS ASTT ALLT DERAS NYSTYCKADE KÖTT ÄR SVENSKT

  • russinbullen 23 oktober 2009

    :köpte oxfile på netto i onsdags för 149kr/ kg.

  • The_mama97mia 27 oktober 2009

    Vår ICA supermarket säljer räkor 1000 g för 29.90, läge för räkfrossa tilll helgen....
    Annars tänker jag köpa fläskfilé (49.90/kg) på COOP och 2 kg lösviktsgodis för 39.90 /kg så man klarar sig helskinnad under halloween!

  • The_mama97mia 9 november 2009

    Denna vecka köper jag picnicbog för 39.90/kg på LIdl, ska göra sambalkotletter på det, så gott ju.
    Lidl har också svensk nötfärs för 49.90/kg , ska bunkra. Sen åker jag till COOP o handlar tacotillbehör till halva priset (medlemspris).
    På Netto ska jag handla ett kilo mandel för 59 kronor, till alla glöggaftnar framöver...

  • Buspippi 9 november 2009

    Willys har 2 kilo morötter för 6 kronor och 1 kilo Ingrid Marie äpplen för bara 6 kronor. Korv och bröd kostar 5 kronor/förpackningen. Lamm från Nya Zeeland för 39.90 kronor/kilot och sist men inte minst Kycklingfilé 900 gram för 39.90.
    Här på värmdö har de i varje fall dessa erbjudanden..

  • flumhum 9 november 2009

    samma i kungens kruva på willys :D

  • The_mama97mia 9 november 2009

    mmmm Willys har bra erbjudanden. Jag får se om jag åker förbi, finns inte i min by

  • Mistys 9 november 2009

    Samma i Uppsala!

  • The_mama97mia 22 november 2009

    Det enda roliga som kommit i reklamväg hittills idag var Lidls veckoblad - Goudaost för 29.90/kg, bra att frysa in riven ost! Färsk hel (Kronfågels) kyckling torsdag - söndag för 24.90 /kg.

  • Mistys 1 januari 2010

    Puff:)

    Blev julen dyrare än ni tänkt er? Är det för många dagar kvar till nästa lön? Hur tänker ni börja nya året ? Vilka billiga maträtter tänker ni servera och hur få matbudgeten att räcka?
    Själva håller vi på att lägga undan alla pengar vi kan till en resa så alla kronor som kan sparas är värdefulla.
    Vad har butikerna för något att erbjuda så här på årets första vecka ?

  • emehan 7 januari 2010

    (N)
    Kan ni inte bara kolla in på internet vad de har för extrapriser där du tänker handla??

  • Gnurf 7 januari 2010

    Röda linser kostar alltid 10,90/paket på ICA (iaf där jag bor), slår man ihop det med....

    500g kassler för 19,90 (Hemköp)
    2 st lökar för 2kr (4,90/kg på ICA)
    500g passerade tomater för 4,50kr (Hemköp)
    2 buljongtärningar (inte så dyrt)
    Lite kryddor från skafferiet (inte heller så dyrt)

    Så får man 10portioner linssoppa för sisådär 40kr, dvs 4kr/portion (Y) Massor med goa proteiner, vitaminer, mineraler å antioxidanter får man på köpet!!

  • sessa79 7 januari 2010

    förstår inte riktigt meningen med tråden.. eller jo på ett sätt.. om alla bodde i samma stad (Y) .. men nu gör vi ju inte det.. o då är det ju inte samma erbjudanden (N)

  • Mistys 7 januari 2010

    Fast dom stora kedjorna har ungefär samma annons över hela landet.
    Som Willys,lidl ,coop. Däremot Ica har väldigt många egenföretagare så dom har lite olika annonser.

    Willys har annons för oss som tänker lite på hälsan denna vecka och plånboken
    Coctailtomater stor ask 500 g 10 kr
    Snackpaprika 250g 5kr / förp.
    Squash 10 kr kilo
    högrev 49.90 / kg
    Torskfile 400 g 2 för 48 kr

    och Jämtgårdsost 39.90 /kg

  • Gnurf 7 januari 2010

    Jo Willys är toppen på frukt och grönt, ofta halva priset jämfört med andra butiker. Tyvärr har jag ungefär 8 mil till närmaste W...så det blir ju några stenkast....:)

  • The_mama97mia 7 januari 2010

    Skrivet av sessa79 den 7 jan 2010

    förstår inte riktigt meningen med tråden.. eller jo på ett sätt.. om alla bodde i samma stad (Y) .. men nu gör vi ju inte det.. o då är det ju inte samma erbjudanden (N)


    Jag har tolkat det som att det är bra att delge tips, som ngn sa, de stora kedjorna har ofta samma erbjudanden, men sen vad vi vill göra med erbjudandena, det tycker jag är ännu mer spännande.

    Tipsa om att det är billig X i affär Y o sen kan jag göra den o den rätten... ???
    Det är väl inte fel?

    O att kolla på internet för erbjudanden som ngn skrev - visst - men då blir det ju ingen diskussion,....

  • Mistys 20 januari 2010

    Willys har denna vecka hel kotlettrad i bit för 36.90 kg och morötter för 2 kr kilo. Även pangasiusfile 29.90 st.

    Jag brukar helsteka kotletten med ben och allt, morötter,lök och kryddor. Sen skär jag ut köttet, gör sås på skyn, kokt potatis till . Sååå gott som skinkstek. Sen kokar jag en falsk köttsoppa på benet. Petar loss köttet och lägger tillbaka det i soppan. Morötterna passar ju där också(Y) Två måltider för liten peng så här i slutet av månaden (H)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.