Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Veckomatsedel

  • farmoringer 1 mars 2010

    Nåt som kan va bra att kolla efter tips nånstans, är ju högst upp på vänster sida, ovanför "Min matsedel". Där kan man klicka på snabba rätter, populära eller smala. Alltid kanske man får nåt tips därifrån..:)

  • The_mama97mia 2 mars 2010

    Håller med flera ovan här, pizza på rester blev det här igår o jösses så gott, jag vet att en del skrivit om att man kan frysa in pizzadeg för snabb-bak annan dag, har aldrig provat det?

    Nu har jag varit o storhandlat, och som några andra redan skrivit så planerar jag vår matsedel dels utifrån skolans (men nu är vi sjuka här just nu) och dels utifrån extraerbjudanden.

    Jag saknar en funktion här typ som den som finns på Tasteline - Vad har du hemma...
    Skriv in fem ingredienser...
    Vi kanske skulle göra en sån tråd istället.

    Idag shoppade jag som sagt så det kommer att bli ngt i den här stilen:

    Tjock grillkorv (troligen ostfylld och baconlindad) , bäst med potatis, pressad eller mos
    Kycklinglever gryta eller stuvning, med ris till
    Millans fisk - Albins favvo - recept - se min sida o dagens på onsdag , pressad pot till . en höjdare!
    Tomatsallad blir det på tvären o längden till rätterna som det passar
    troligen blodpudding (från frysen här) med bacon o lingon en dag
    Pizzasallad -. med morot (kan passa till allt)
    Kan bli lax (från frysen inte handlat idag) till helgen , ev laxplanka
    Kebabspett - på lammfärsen jag köpte blandat med lite bland eller nötfärs från frysens gömmor

  • Mistys 3 mars 2010

    Detta har vi/ska vi äta denna vecka, v9. Operation frysrensning. Vi ska snart på semester och vill äta ur frysen lite tills dess.

    Måndag : Köttfärssås och spagetti
    Tisdag: Blodpudding,lingon
    Onsdag: Ugnsgratinerad falukorv, hemgjort potatismos
    Torsdag: Pannkaka och ärtsoppa
    Fredag: Lövbiff och pommes,persiljesmör
    Lördag: Bacon- och ostgratinerad kycklingfilé
    Söndag: Biffstroganoff på billigare köttdetaljer!

  • Mistys 3 mars 2010

    Vecka 10

    Måndag: Kokt korv,pepparrotssås,potatis
    Tisdag: Makaronilåda
    Onsdag: Varm tonfiskgryta
    Torsdag: Hemgjorda Räkcrepes,sallad
    Fredag: Hemgjord skinksnitzel,kapris,citron,persiljesmör och potatisklyftor
    Lördag: Hemgjord pizza
    Söndag: Karibisk kycklinggryta

  • 123Linnea 4 mars 2010

    Helgens mat:
    Fredag kväll provar vi (mest barnen - jag sparar mig till gott mys): Taco på plåt
    ... och med mys menar jag lite vitt vin (bubbel?) och en god cremefraiche-röra med rökt lax på knäckebröd.
    Lördag kväll:
    Revben och Gyllene potatiskaka
    Söndag kväll provar vi:Bacontoppad kycklinggratäng

    Övriga måltider vete sjutton. Lite rester, något mer onyttigt, osv.

  • tinusen 7 mars 2010

    har en blogg med veckomatsedlar. vi är ngr stycken som delar ett recept i veckan med lite nyttigare tänk så blir det en veckomatsedel. kika gärna in www.enlattarevecka,wordpress.com
    har förövrigt 1 plats ledig i klubben kika in och lämna en kommentar ifall ni är intresserade så mailar vi info, alla recepten på bloggen är kaloriuträknade

  • Mistys 7 mars 2010

    Skrivet av tinusen den 7 mar 2010

    har en blogg med veckomatsedlar. vi är ngr stycken som delar ett recept i veckan med lite nyttigare tänk så blir det en veckomatsedel. kika gärna in www.enlattarevecka,wordpress.com
    har förövrigt 1 plats ledig i klubben kika in och lämna en kommentar ifall ni är intresserade så mailar vi info, alla recepten på bloggen är kaloriuträknade


    Härlig sida (L)
    Här kunde man hitta mycket gott och fick många fina tips. Frestande.........
    Jag gillade den verkligen.

  • tinusen 7 mars 2010

    Skrivet av Misty09 den 7 mar 2010

    Skrivet av tinusen den 7 mar 2010

    har en blogg med veckomatsedlar. vi är ngr stycken som delar ett recept i veckan med lite nyttigare tänk så blir det en veckomatsedel. kika gärna in www.enlattarevecka,wordpress.com
    har förövrigt 1 plats ledig i klubben kika in och lämna en kommentar ifall ni är intresserade så mailar vi info, alla recepten på bloggen är kaloriuträknade


    Härlig sida (L)
    Här kunde man hitta mycket gott och fick många fina tips. Frestande.........
    Jag gillade den verkligen.

    Tack tack, lite därför vi har bloggen oxå för att kunna inspirera och ge andra tips om maträtter för jag vet själv hur fantasin tryter ibland.

  • amoz 7 mars 2010

    Skrivet av mama97mia den 2 mar 2010

    Håller med flera ovan här, pizza på rester blev det här igår o jösses så gott, jag vet att en del skrivit om att man kan frysa in pizzadeg för snabb-bak annan dag, har aldrig provat det?

    Nu har jag varit o storhandlat, och som några andra redan skrivit så planerar jag vår matsedel dels utifrån skolans (men nu är vi sjuka här just nu) och dels utifrån extraerbjudanden.

    Jag saknar en funktion här typ som den som finns på Tasteline - Vad har du hemma...
    Skriv in fem ingredienser...
    Vi kanske skulle göra en sån tråd istället.

    Idag shoppade jag som sagt så det kommer att bli ngt i den här stilen:

    Tjock grillkorv (troligen ostfylld och baconlindad) , bäst med potatis, pressad eller mos
    Kycklinglever gryta eller stuvning, med ris till
    Millans fisk - Albins favvo - recept - se min sida o dagens på onsdag , pressad pot till . en höjdare!
    Tomatsallad blir det på tvären o längden till rätterna som det passar
    troligen blodpudding (från frysen här) med bacon o lingon en dag
    Pizzasallad -. med morot (kan passa till allt)
    Kan bli lax (från frysen inte handlat idag) till helgen , ev laxplanka
    Kebabspett - på lammfärsen jag köpte blandat med lite bland eller nötfärs från frysens gömmor



    Jag la in en tråd för ett litet tag sedan som heter Vad blir det för rätt? Och så skrev jag vad som fanns hemma i kyl/skafferi. Det var väl något sådant du efterlyste, eller hur?{question}

  • amoz 7 mars 2010

    Något som slår mig då jag läser era matsedlar är att det är väldigt lite "vanlig" husmanskost. Gör man inte det nu för tiden eller?{question}

  • Erajscha 7 mars 2010

    Det är väl det här som är husmanskost nuförtiden. Du kanske menar gammeldags husmanskost?

    SAOB:

    (4) HUSMANS-KOST.
    [jfr d. hus­mandskost; efter nt. husmannskost, t. hausmannskost]

    en­kel vardagsmat (sådan som i vardagslag bestås åt husets folk).

  • redd 7 mars 2010

    Skrivet av amoz den 7 mar 2010

    Något som slår mig då jag läser era matsedlar är att det är väldigt lite "vanlig" husmanskost. Gör man inte det nu för tiden eller?{question}


    Tog en titt och tycker det är ganska vanlig husmanskost, åtminstonde för mig. Vad räknar du som husmanskost? Potatis, köttbit och brusås är det enda jag kommer på som klassik husmanskost.

  • The_mama97mia 7 mars 2010

    amoz - jag såg din tråd, kul idé men det var ju liksom bestämda ingredienser? Jag menar mer en sorts slumpmaskin. Jag hittar det på både Allt om Mat och på Tasteline så det är lugnt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.