Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vilka basvaror har du alltid hemma?

  • Supermom70 17 augusti 2009

    Vilka basvaror har du alltid hemma till din matlagning??!!

  • bill62 17 augusti 2009

    ris.pasta.och cola zero finns alltid hemma.

  • mariafia_87 17 augusti 2009

    Bland annat Lök, matlagningsgrädde, creme fraiche, pasta, potatis.

  • asaedetun 17 augusti 2009

    potatis,grädde,mjöl,lök,vitök och diverse kryddor...

  • bakamonkeyprincess 17 augusti 2009

    Pasta, potatis och havregryn.
    Och massvis med kött i frysen.

  • enAnnan 17 augusti 2009

    Hjälp :p väldigt mycket

    Frys och skafferi är fullt i stort sett jämt med basvaror typ kött, fisk, räkor, kyckling, krossade tomater,bönor, flingor, gryn, mjöl, pasta, bulgur, kryddor och en massa konserver.

    Annars mjölk, ägg, ost, lök, vitlök, potatis.

    Jag tycker om fulla skåp, det blir enklare och roligare att laga mat då.

  • popik 17 augusti 2009

    Ris, pasta, potatis, lök, havregryn, mjöl, tomatpuré, cous-cous, ägg, morötter, vitkål, kryddor, olja, vinäger, kaffe, the.

  • The_mama97mia 17 augusti 2009

    Säger som EnAnnan - jag har fulla skåp, trivs inte annars, så jag har det mesta hemma plus mat i frysen, klarar nog en belägring på några veckor haha.
    Men ngt jag absolut inte vill vara utan hemma är krossade tomater och pasta.

  • Kuutti2 17 augusti 2009

    Förutom de basvaror som redan nämnts, har jag alltid färdigstrimlad purjolök och olika paprikor i frysen. Perfekt att ha i portionspåsar för att bara sedan ta fram vid behov.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.