Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vilken gröt?

  • ellenborjesson 8 juni 2010

    När jag var liten och gick på dagis eller fritids så fick vi ganska ofta en gröt som jag verkligen tyckte var jättegod. Det dåliga var att vi aldrig åt den hemma och det är ingen jag känner som förstår vilken gröt jag menar när jag försöker fråga vad den heter. Jag kommer inte ihåg vad den heter men den var ganska ljus och söt, ungefär som mannagrynsgröt. Jag tror att namnet var typ en mansnamn eller så men jag vet inte jag var så liten. För ett tag sen kom jag på att det kanske var grahamsgröt men när jag provade att göra det blev det inte alls som den. Vi brukade ha äppelmos till vet jag. Är det någon som vet vilken gröt jag menar?{worship}

  • siggemums 8 juni 2010

    Kan det ha varit Bovetegröt ? Annars gissar jag på Polentagröt.

  • The_mama97mia 8 juni 2010

    Klappgröt?

  • Mistys 8 juni 2010

    Sagogrynsgröt fick jag som liten. Påminde om mannagrynsgröt utseendemässigt. Kan det vara det?

  • Penne 8 juni 2010

    Vad är sagogrynsgröt?

  • Mistys 8 juni 2010

    Sagogryn är en sorts potatisstärkelse i kulform som man kokar gröt, soppa mm på. Vet att ica har sagogryn. Detta recept kanske kan vara nå´t. Hämtat från www.ica.se

    1 liter mjölk
    1 dl sagogryn
    1 hel kanelstång
    smör
    Gör så här
    Låt mjölken koka försiktigt med sagogrynen, kanelstången och lite smör till lagom tjocklek, ca 25 minuter. Rör om då och då. Servera med sylt och mjölk.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.