Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Adventsfika

  • Penne 28 november 2010

    Vad fikar ni på idag/kring advent?

  • knyppeltanten 28 november 2010

    Saffranshjärtan, kavlade ut degen och tog ut hjärtan istället för att göra bullar. Penslat med smält smör och doppat i socker. Mums!

  • littlejohn 28 november 2010

    Saffransgifflar och peppisar blev det till kaffet i dag. Har inte bakat nåt mer ännu.

  • cawn 28 november 2010

    Marängtårta,med den nya chokladsmaksatta grädden,apelsinklyftor och flagad apelsinchoklad på toppen.Vi äter alltid marängtårta om någon haft namnsdag och det hade jag förra veckan.Så inte så adventigt precis.

  • Lenkan 28 november 2010

    Idag fikas det på vörtbrödssmörgåsar med julskinka och senap och glögg till det {dance}

  • Lunchdax 28 november 2010

    Har precis tagit ut ur ugnen dessa, ska bli spännande att smaka för det luktar gott i alla fall:
    Chokladkaka på viktväktarvis.
    Kanel favoriter.

  • The_mama97mia 28 november 2010

    här höftade jag till saffransmuffins, ville bara känna doften...

  • Tillberga 28 november 2010

    lussebullar, glöggpaj och pepparkakor

  • gunsan11 28 november 2010

    Saffransbullar med mandelmassa, pepparkakshjärtan o korintkakor.

  • Hannalundberg 28 november 2010

    Ris á la malta vart de här :)

  • soccermum 28 november 2010

    Och vi fikade bara några nybakade pepparkakor och drack glögg-men gott var det ;)

  • amoz 28 november 2010

    Vi brukar äta Lussekatter och klenätter på 1 advent, men i år blev det tyvärr inte så av skilda orsaker.

  • Litslena 28 november 2010

    På förmiddagen bakade jag en mjuk peparkaka, Luktade vansinnigt gott i hela huset. \o/

  • alindalinda 29 november 2010

    saffransbiscotti och glögg!

  • EnelyaSaralonde 29 november 2010

    Haha, jag blir nog ett eko av föregående talare, men jag åt också saffransbiscotti och drack glögg. :DD Åt även lite av mammas goda saffransbullar med mandelmassa. Mums!

  • Cassiopeya 29 november 2010

    Inte alls faktiskt! Blev inte av, men vi åt en otroligt god middag. Adventsfikat har vi redan tjuvstartat med ett tag. Både lussebullar och glögg har vi myst med flera gånger redan :D

  • im67 29 november 2010

    Vi hade adventsmys efter skyltsöndagen. Bjöd vänner på lussebullar och pepparkakor såklart med glögg till. Men oxå muffins med pepparkakssmak och med en topping av creme fraiche vispad med stött kardemumma och florsocker. De blev väldigt fina med denna topping och strössel ovanpå. Hade även gjort en egen nötmix där jag rostade mandel och kasew i panna med lite olja och chili, kanel och salt. mums mums!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.