Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Baka till jul!

  • pytte24 25 oktober 2008

    Oh,ja jag är också en som gillar julen. Försöker att pyssla och baka så att barnen får vara med och känna att de är delaktiga i det mesta, tror att vi ska försöka med ljusstöpning i år, var med när jag var liten men det är ju ett tag sedan....:o
    Tror att det blir MASSOR av nya recept att pröva till julen, här finns ju allt(Y)...

  • sannaw 25 oktober 2008

    Ja jag längtar också. Älskar julen. Planerar förfullt vad jag ska baka och laga för mat. Funderar också på att stöpaljus, har aldrig gjort det, så det blir spännande.

  • EowynUndomiel 27 oktober 2008

    Skrivet av lilas den 20 aug 2008

    Vi ska ha kräftskiva på lördag. Det ser jag fram emot!:p Sen hoppas jag att sommaren får vara kvar lääänge till!
    Julen är väl mysig på sitt sätt... ialla fall om det är drivor av snö ute.:) Det tycker jag om:).
    Annars är julen ganska stressig för oss med många att besöka för att fira jul, och utöver det en himla massa födelsedagar just i den tiden.
    Våra barn älskar julen såklart, så det blir mycket julbak och julgodis, sen brukar vi ha en pysseldag tillsammans med några andra familjer. Och glöggprovarkväll!(Y)
    Det är kul!:D


    när ni pysslar, vad kör ni för pyssel då? jag planerar att ha lite julpysselkvällar under december , men jag vet inte riktigt vad man ska pyssla med ;) julkort o sånt är ju alltid kul! Men vad köper du för saker o sånt till pysslet? Kunde vara kul med lite tips :)(Y)

  • monas 27 oktober 2008

    quote]Skrivet av Madelen73 den 20 aug 2008

    Ååja!!

    Älskar julbaket!
    Med allt vad det innebär, pepparkakshus, grisar o gubbar, och pepparkakshuset också! :D
    Lussebullar och allt julgodis som ska göras...såå roligt :D

    Det gör även jag med allt vad det innebär av
    bak pyssel mm.(Y):):p

  • monas 27 oktober 2008

    Tänk er bara alla dessa ljuvliga dofter och smaker
    som jul baket innebär.
    Sen när man börjar laga julmaten :p:p(Y).
    Då tindrar ögonen på sambon.:D:p

  • Mellanbellan 27 oktober 2008

    Jag bakar bullar med mandelmassa till jul varje år. Detta år är jag ledig 16 dagar så då planerar jag en hel del fikastunder med vänner och bekanta och tänker ha en midvintertårta till hands. I övrigt bakar jag inte mycket utan jag lägger all kraft på juldekorationerna och den mat jag vill ha.

  • marjoh1 27 oktober 2008

    Läääängtar även jag, knäck, pepparkakor, struvor, lussebullar mm o all god julmat som ska lagas det är härliga tider som stundar. Synd bara att jag inte har flera personer i familjen så man får hålla på ännu mer i köket.:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.