Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

bra på jul??

  • 24 november 2007

    jo undrar en sak. klassiska saker som man äter på jul som julskinka, pepparkakor, aladdin & paradis-choklad, lussebullar mm. hur är det? äter ni det endast vid jul då det är "aktuellt" och det står framme så fort man kommer in i butiken, eller äter ni det under restan av året också?
    själv är det bara vid jul

  • 24 november 2007

    ps. inlägget skall heta "bara på jul??":D

  • Lena 24 november 2007

    Bara över jul och nyår:)

  • Okänd 24 november 2007

    :)Skinka vid jul och påsk,annars äter vi nog allt året om,nån gång iallafall.Jag älskar tex.rödbetssallad och äter det ofta.:)Saffransbröd kan jag baka nån mer gång under året också:D

  • Amika 24 november 2007

    Saffransbullar m.m. äter jag bara under julen. Men annars äter jag det mesta året runt. :) Lite då och då. Men inte så ofta så att det inte känns lyxigt vid jul... :) Julskinka äter jag 3 ggr per år. Jul, påsk och en gång vid höstens början efter sommaren, för att lyxa till det lite... :)

  • Nettie 24 november 2007

    bara under jul och nyår, och choklad äter jag inte överhuvudtaget:D

  • evaldo 24 november 2007

    Juldelikatesser äter vi bara på julhelgerna, däremot lussekatter och saffransbröd kan bli andra tider på året också.

  • matvraket 24 november 2007

    Skrivet av nelirotger den 24 nov 2007

    jo undrar en sak. klassiska saker som man äter på jul som julskinka, pepparkakor, aladdin & paradis-choklad, lussebullar mm. hur är det? äter ni det endast vid jul då det är "aktuellt" och det står framme så fort man kommer in i butiken, eller äter ni det under restan av året också?
    själv är det bara vid jul


    Äter sådant bara vid jul. Även om det är gott, och jag säkert skulle kunna äta det årets alla dagar så känns det fel att äta det annat än vid jul.

  • anluk 24 november 2007

    Julmat äter man ju enbart på julen, men skinkan kommer ju fram även till påsk......

  • barbiegirl 24 november 2007

    Märker att många av julbordets läckerheter har en tendens att dyka upp på påskbordet :p
    Julskinka blir påskskinka, julmusten får ny etikett med påskmust, janssons frestelse, sill, lax mm.
    Vill nog bara ha julmaten runt jul och till påsken, måste få längta tills det är dax igen 11 månader senare. :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.