Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Drinktilltugg

  • 22 november 1999

    Jag vill ha tips på spännande drintilltugg. Gärna extra festligt med tanke på Nyårsafton.

  • 22 november 1999

    Ett tips är dessa grissinipinnar:Blanda en burk Kessella med en pressad vitlöksklyfta, salt och peppar. Bred det på skivor av rökt oxkött eller parmaskinka. Rulla upp det runt grissini-pinnen.Vänta inte för länge med att servera dem. Då blir pinnarna mjuka. Det hände mig :-(

  • 23 november 1999

    En enkel form av blinier (ryska boveteplättar) har jag gjort som förrätt några gånger. Det finns vaccumpackade färdiga små plättar i de flesta livsmedelsbutiker. Jag lägger en liten klick gräddfil, löjrom och finhackad rödlök på varje plätt. Jättegott och ser festligt ut. Man kan ha en halv, eller kvarts citronskiva som dekoration också.Tilltugget är ganska mättande vilket kan vara en fördel på t ex nyår om man vill vänta lite med själva middagen. Eller så kan man ju ha dem som litet tilltugg vid 12-slaget. Löjrom är ju gott till champagne. Jag tycker absolut att du ska lyxa till och köpa riktig löjrom. Det blir inte alls samma sak med stenbitsrom.

  • 24 november 1999

    2 tips på drinktilltugg med melon som är urenkla att göra och smakar mycket friskt och gott: 1.Gör kulor eller kuber av honungsmelon. Sätt på en skalad räka på toppen med en tandpetare. Du ska utgå från räkor med skal, annars smakar det för lite.2.Gör som ovan men använd istället vattenmelon och kuber av fetaost.

  • jaj78 18 november 2007

    använd ett kuljärn och gör fräscha frukt kulor av olika slag melon, päron, ananas mm sen finns det ju vindruvor och physalis jätte enkelt och gott.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.