Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Häst

  • matnjutaren 2 januari 2009

    Skrivet av Liliane den 2 jan 2009

    Skrivet av ljunkan den 1 jan 2009

    Håller med emmiss, "äter ni hund till valborg??"
    Och kanske katt till midsommar(N)??


    Varför såna tråkiga inlägg....det är upp till var och en vad man vill äta.....


    Håller med dej...
    Finns väl ingen i Sverige som äter det..^^?!
    Onödig kommentar i mina ögon med.(N)

  • Lilljeppe 2 januari 2009

    Hmm, jag har aldrig provat på hästkött. Men det ska det bli ändring på. Jag äter allt kött jag kan. Testa måste man ju innan man kan säga vad man tycker :p

  • farmoringer 2 januari 2009

    Lilljeppe: Prova, du blir inte besviken...(Y)

  • Amika 2 januari 2009

    Jag älskar hundar och jag älskar hästar och katter. Men vad andra äter, det struntar jag fullständigt i... Det enda jag bryr mig om är att djuren får sluta på ett snabbt och humant sätt.
    Jag har ätit häst och det var gott, jag skulle aldrig kunna äta hund, men det är nog mer för att vi inte äter sånt kött i sverige. Häst har vi ju ätit i många hundra år här, säkert tusen med.
    Så jag förstår inte vad vissa stör sig på...? :)
    Vi äter kanin med... Och det är ett jättegott kött. Kaningryta är riktigt mumsigt. :)

  • ljunkan 2 januari 2009

    Skrivet av matnjutaren den 2 jan 2009

    Skrivet av Liliane den 2 jan 2009

    Skrivet av ljunkan den 1 jan 2009

    Håller med emmiss, "äter ni hund till valborg??"
    Och kanske katt till midsommar(N)??


    Varför såna tråkiga inlägg....det är upp till var och en vad man vill äta.....


    Håller med dej...
    Finns väl ingen i Sverige som äter det..^^?!
    Onödig kommentar i mina ögon med.(N)



    Ja, sist jag kolla hade alla rätt att säga och debattera vad man tycker i en demokrati, och sist jag kolla ang. sverige så var vi fortfarande en demokrati.
    Och det var värst vilket liv det blev och vilket behov att förklara sig.
    Det är tydligen inte ok för en del som trots allt äter detta, det verkar ju onekligen som vissa tog åt sig.

  • MammaIrene 2 januari 2009

    Skrivet av ljunkan den 2 jan 2009

    Skrivet av matnjutaren den 2 jan 2009

    Skrivet av Liliane den 2 jan 2009

    Skrivet av ljunkan den 1 jan 2009

    Håller med emmiss, "äter ni hund till valborg??"
    Och kanske katt till midsommar(N)??


    Varför såna tråkiga inlägg....det är upp till var och en vad man vill äta.....


    Håller med dej...
    Finns väl ingen i Sverige som äter det..^^?!
    Onödig kommentar i mina ögon med.(N)



    Ja, sist jag kolla hade alla rätt att säga och debattera vad man tycker i en demokrati, och sist jag kolla ang. sverige så var vi fortfarande en demokrati.
    Och det var värst vilket liv det blev och vilket behov att förklara sig.
    Det är tydligen inte ok för en del som trots allt äter detta, det verkar ju onekligen som vissa tog åt sig.


    Du, det handlar inte om att ta åt sig, det handlar om att man skall kunna få lov att byta efaenheter o recept o ideér här på denna sidan utan att bli påhoppad, det är väl i all sin dar inte vi som inte tillämpar demokratin?
    Visst du får tycka som du vill, men det var inte det denna tråden handlade om, det handlade om recept och ideér gällande häskött, har faktiskt själv bara prövat det enstaka tillfälle, men har inget emot det ......Tag dig du en funderarare över vad du skriver i dina inlägg! Kanske hör de inte hemma i just denna tråden i alla fall.

  • Kirunakocken 2 januari 2009

    verkar som många trådar på denna sida slutar i vredesmod mellan gästerna.. vad trist :(
    alla borde ju kunna hålla sig till ämnet, för det är ju huvudanledningen till att man skriver. Just för att byta recept och erfarenheter..

    Limpmacka med hamburgerkött var en favvo när man var liten :) Så fram för mer hästkött i de svenska hushållen. sdan vill jag slå ett slag för att inte bara äta filén på djuret, ta vara på hela djuret oavsett om det är häst eller ko.. finns så många otroligt goda delar att äta :)

  • ljunkan 2 januari 2009

    Skrivet av MammaIrene den 2 jan 2009

    Skrivet av ljunkan den 2 jan 2009

    Skrivet av matnjutaren den 2 jan 2009

    Skrivet av Liliane den 2 jan 2009

    Skrivet av ljunkan den 1 jan 2009

    Håller med emmiss, "äter ni hund till valborg??"
    Och kanske katt till midsommar(N)??


    Varför såna tråkiga inlägg....det är upp till var och en vad man vill äta.....


    Håller med dej...
    Finns väl ingen i Sverige som äter det..^^?!
    Onödig kommentar i mina ögon med.(N)



    Ja, sist jag kolla hade alla rätt att säga och debattera vad man tycker i en demokrati, och sist jag kolla ang. sverige så var vi fortfarande en demokrati.
    Och det var värst vilket liv det blev och vilket behov att förklara sig.
    Det är tydligen inte ok för en del som trots allt äter detta, det verkar ju onekligen som vissa tog åt sig.


    Du, det handlar inte om att ta åt sig, det handlar om att man skall kunna få lov att byta efaenheter o recept o ideér här på denna sidan utan att bli påhoppad, det är väl i all sin dar inte vi som inte tillämpar demokratin?
    Visst du får tycka som du vill, men det var inte det denna tråden handlade om, det handlade om recept och ideér gällande häskött, har faktiskt själv bara prövat det enstaka tillfälle, men har inget emot det ......Tag dig du en funderarare över vad du skriver i dina inlägg! Kanske hör de inte hemma i just denna tråden i alla fall.


    Jag är numera medlem på en annan receptsajt, eftersom om man säger vad man tycker så hoppar man ju på folk på den här sajten, vad är ni 13 år som inte tål att nån har en annan åsikt??
    Ja, ja jag loggar ut nu och kommer inte logga in igen...
    Snacka om påhopp...
    Här var det ju inget trevligt

  • Gul13 3 januari 2009

    Ljunkan; Förstår du inte sambandet mellan för liten efterfrågan på hästkött i Sverige och långa plågsamma slakttransporter söderöver för hästar som säljs alldeles för billigt i Sverige?
    Som hästvän kan du väl inte tycka att det är ett värdigt slut att stå flera dygn på en transport.

    Jag är oxå hästägare sen 30 år tillbaka. Jag är inte särskilt förtjust i hästkött men jag tycker fortfarande att vi ska slå ett slag för hästköttet i Sverige just för att få stopp på det som sker med djuren vi skickar till slakt.

  • lulebrud 20 november 2009

    var ju itne hästkött men när jag testade Zebra så gjorde jag potatismos och en kantarellsås.borde funka lika bra till hästkött

  • farmoringer 22 november 2009

    Ja, det lät ju inte dumt det heller.
    Jag har inte sett nåt mer hästkött sen förra nyår. Så det kanske kommer fram till nyår igen här i våra affärer..

  • farmoringer 5 mars 2011

    Ja tänk sån debbat här var för 1 ½ år sen. Nu kan man diskutera häst ser jag, för det finns ju en annan tråd med häst och var man kan köpa det.....
    Jag ska äta häst ikväll och det blir säkert lika gott som vanligt...{beauty}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.